Cele mai ascultate posturi de radio din România în toamna lui 2020

Conform celui mai recent sondaj de audiențe, sondaj ce a fost efectuat în perioada 31 august - 31 decembrie 2020 de către IMAS-Marketing și Sondaje SA și Mercury Research SRL, clasamentele la nivel național, urban și pentru București sunt următoarele:
1. Audiențe radio în București - Clasament Top 10:
Locul 1: Radio ZU - 242.800 ascultători;
Locul 2: Radio România Actualități - 212.100 ascultători;
Locul 3: Kiss FM - 169.100 ascultători;
Locul 4: Europa FM - 153.500 ascultători;
Locul 5: Magic FM - 133.400 ascultători;
Locul 6: Rock FM - 118.600 ascultători;
Locul 7: Romantic FM - 108.900 ascultători;
Locul 8: Pro FM - 74.900 ascultători;
Locul 9: Virgin Radio - 54.900 ascultători;
Locul 10: Digi FM - 53.600 ascultători.
2. Audiențe radio la nivel urban - Clasament Top 10:
Locul 1: Kiss FM - 1.376.500 ascultători;
Locul 2: Radio ZU - 1.234.800 ascultători;
Locul 3: Europa FM - 1.095.200 ascultători;
Locul 4: Radio România Actualități - 1.090.700 ascultători;
Locul 5: Magic FM - 576.400 ascultători;
Locul 6: Digi FM - 510.600 ascultători;
Locul 7: Pro FM - 440.600 ascultători;
Locul 8: Virgin Radio - 366.700 ascultători;
Locul 9: Rock FM - 330.100 ascultători;
Locul 10: Radio Antena Satelor - 181.400 ascultători.
3. Audiențe radio la nivel național - Clasament Top 10:
Locul 1: Kiss FM - 2.292.500 ascultători;
Locul 2: Radio ZU - 1.832.800 ascultători;
Locul 3: Radio România Actualități: 1.764.200 ascultători;
Locul 4: Europa FM - 1.515.200 ascultători;
Locul 5: Digi FM - 915.600 ascultători;
Locul 6: Pro FM - 768.600 ascultători;
Locul 7: Magic FM - 765.600 ascultători;
Locul 8: Radio Antena Satelor - 592.800 ascultători;
Locul 9: Virgin Radio - 517.800 ascultători;
Locul 10: Rock FM - 418.500 ascultători.
Rezultatele oficiale pot fi accesate la ACEASTĂ ADRESĂ - fișier format PDF descărcabil.
Claudiu Costea

Bitcoin: Ghid complet de cumpărat, adunat și minat

SFAT: Pune Bookmark acestui articol, căci este mult de citit și de revenit la el.
Gata?
Să începem atunci.
La ora scrierii acestui articol, BITCOIN a trecut bine de valoarea de 34.700 USD pentru o unitate.
Este cel mai înalt nivel din toate timpurile și culmea e că unii analiști îl prognozează ca trecât de echivalentul a 65.000 USD până la finele anului.
Alții spun că va ajunge chiar la 100.000 USD și chiar peste.
Aici fac o paranteză: Mulți sunt influenceri și forșează opinia publică, sperând să-și crească valoarea banilor acumulați.
Există trei modalități de a face rost de BITCOIN (BTC):
1. CUMPĂRARE-VÂNZARE
Pentru a cumpăra și firește pentru a vinde BTC, ai nevoie de un portofel sau ”wallet”.
Cel mai recomndat este COINBASE, un portofel american cu zeci de milioane de utilizatori din lumea întreagă.
Este valabil și în România, recunoaște leul românesc și cardurile bancare de la noi.
Deschiderea contului și administrarea lui este gratuită.
Întrucât este legal 100%, ți se vor cere următoarele acte:
- Carte de identitate - față;
- Carte de identitate - verso;
- Factură de utilități din ultimele trei luni - care atestă că ești domiciliat la adresa din buletin;
- Fotografie efectuată prin intermediul portofelului.
Aici recomand să faci contul de pe un laptop cu cameră video sau să ai musai o cameră web atașată dacă ai un desktop.
După ce contul tău este verificat de operatori - de regulă 20-30 de minute - poți cumpăra Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Stellar etc direct de pe cardul tău.
Recomand ING, căci este recunoscut la nivel mondial, dar toate funcționează, din câte știu.
Suma minimă pentru investit (cumpărat) este de 10 euro.
Comisionul îți va apărea în cadrul tranzacției și dacă vrei, accepți cumpărarea.
Vei observa că, cu cât crește suma investită, cu atât va scădea comisionul, în termeni procentuali.
După ce cumperi, te rogi la Doamne-Doamne și la piața financiară ca Bitcoin sau moneda pe care ai cumpărat-o să crească și apoi, dacă ai făcut profit, schimbi din moneda virtuală înapoi în EURO sau în USD sau USDC.
De aici depinde de tine cum îți joci cartea...
2. ADUNAT BITCOIN:
Există multe pagini de Internet care oferă gratuit BITCOIN (BTC) sau alte monede virtuale, ca ETHEREUM (ETH) și LITECOIN (LTC).
Le-am menţionat doar pe acestea întrucât sunt cele mai ”vânate”.
Doar că trebuie să ai multă răbdare.
Aduni bănuții și apoi îi tragi în portofelul de mai sus.
În ordinea ”dărniciei”, avem de-a face cu:
2.1. ADBTC
După ce creezi contul, ai în partea stângă a meniului rubricile de EARN, cu subrubricile ACTIVE WINDOW SURFING, SURF ADS și AUTOSURFING.
Intră în cont cât poți de des pe zi, căci mereu apar reclame noi.
2.2. COINPAYU
În mare parte identic cu cel de mai sus.
Aici ai în plus o rubrică de sondaje de opinie, plătite în Satoshi.
2.3. FREEBITCOIN
Este cel mai vechi și mai cinstit ”Faucet” din lume, cu peste 42 milioane de utilizatori.
Ca la mai toate ”Faucet”-urile, se eliberează din oră în oră un număr de Satoshi, în funcție de cursul valutar și de gradul (punctele) adunate de tine.
În plus, dacă aduci în cont sau aduni peste 30.000 Satoshi, primești o dobândă de 4,08% pe an pentru ei.
Chiar dacă primești puțin pe oră, adună luni de zile, căci va merita.
Pe același principiu mai sunt:
2.4. BTCMAKER
Tot din oră în oră;
2.5. MORE MONEY;
Tot din oră în oră, dar și cu compoente PTC și sondaje. În plus primești recompense pentru numărul de ”Claim”-uri realizate;
2.5. FREE ETHEREUM
Tot din oră în oră, cu dobândă de 8% pentru anumit prag acumulat.
Plătește în Ethereum după cum îi spune numele;
2.6. FREE LITECOIN
Identic cu cel de sus, dar achită în Litecoin;
2.7. FAUCETVILLE
Tot din oră în oră, combinație de Faucet cu PTC, minat CPU etc.
Oferă dobândă de 7,11% pentru sume de peste 35.000 Satoshi păstrate în cont.
ATENȚIE:
Unele dintre acest siteuri au ceva reclame, unele de tip PopUp.
Este și firesc, căi de acolo se finanțează, dar reclamele sunt decente:
3. MINAT DE BITCOIN
Cine se ocupă de domeniu știe că minatul de Bitcpoin se realizează cel mai bine cu placa grafică GPU.
Dar acestea sunt scumpe, consumă mult curent (depinde de model), sunt zgomotoase, fac gălăgie și se amortizează destul de greu.
În plus, vei avea probleme cu anitivirusul și cu FireWall de pe unitate.
Dacă ai însă un procesor bun - de la un i3 în sus - poți mina cu un Browser apărut aum un an dacă nu mă înșel.
Se minează CPU și nu consumă mult curent, nu este gălăgios și mai ales, nu intră în conflict cu antivirusul.
Seamănă foarte mult cu Google Chrome și este foarte curat.
De altfel, poți să-l utilizezi ca browser implicit fără probleme.
Se numește
3.1. CRYPTO BROWSER.
La ora scrierii acestui articol avea peste 10 milioane de utilizatori, conform declarațiilor sale.
Se accesează CRYPTO BROWSER, se descarcă, instalează, resetează calculator și se pornește din butonul din stânga sus pe poziția MAX sau dacă mai faci și alte lucruri între timp cu calculatorul, îl pui pe pozișia din mijloc.
Îl poți lăsa la MAX peste noapte.
Oricum, ai tutorial și te descuri.
CEL MAI BUN LUCRU LA EL este faptul că plătește în ORICE ADRESĂ BICTOIN la un minim de 1.000 (Da, exact, o mie) de Satoshi, FĂRĂ COMISION!
Dacă ai însă un GPU bun, adică de la 4 Gb în sus, poți instala:
3.2. COMPUTTA
Folosește CPU și GPU, pe care le poți regla după cum vrei în procesul de minare.
Primești bonus de 100.000 Satoshi la înscriere.
Plata la 300.000 Satoshi.
3.3. KRYPTEX
Foarte utlizat datorită targetului mic de realizat.
Are un cominion de 25.000 Satoshi, pe care-l acoperi în 2-3 zile, după care ești în profit.
Minează CPU și GPU, cu posibilitate de reglare pe Easy sau Profi (Max).
3.4. CUDOMINER
Foarte frumos realizat și explicit.
Minează CPU + GPU.
Target minim 100.000 Satoshi.
Plata direct în portofelul de la începutul articolului, fără comision.
Repet însă: Dacă le instalezi, lasă-le să ruleze minim 24 de ore și apoi fă calculul de rentabilitate.
Notează și numărul de kWh consumați.
Cel mai indicat este minatul CPU cu CYPTO BROWSER de care povesteam, dar cu un minim i3 sau Ryzen 3.
În fine, toate merită, mai ales dacă le instalezi pe calculatoarele de la serviciu...:)
Cam astea ar fi în linii mari.
Restul sunt păguboase sau cu multe ”mizerii”, să le denumesc doar așa.
Pe astea le-am testa și chiar merită efortul.
Dacă ai nevoie de ceva ajutor, te rog scrie pe e-mail la adresa de la contact.
Încerc să te ajut cum pot...
Mult succes!
Claudiu Costea

PayPal te taxează cu 12 EURO pe an dacă...

... ești inactiv până la data de 16 decembrie 2020.
Procesorul de plăți PayPal a adus la cunoștința utilizatorilor săi - printr-un document ce are nici mai mult, nici mai puțin de... 62 de pagini - noua sa politică de utilizare.
Iată aici documentușorul publicat de PayPal, în format PDF.
Cea mai importantă modificare se referă la taxa anuală.
Va fi de 12 euro pe an.
Dar numai pentru utilizatorii care nu s-au logat sau nu au efectuat plăți, respectiv încasări în ultimul an calendaristic.
Sau pentru cei care au contul gol, adicătălea au zero părăluțe-n el.
Comcret, ce se va întmpla?
Ei bine, DACĂ DIN 17 DECEMBRIE 2019 ȘI PÂNĂ LA DATA DE 16 DECEMBRIE 2020 NU AI EFECTUAT NICIO TRANZACȚIE - intrare sau ieșire - SAU NU TE-AI LOGAT ÎN CONT, PayPal îți va trage 12 euro din cont.
Cică pe an.
Ce poți să faci ca să-ți păstrezi fondurile neatinse?
1. LOGHEAZĂ-TE MĂCAR O DATĂ PÂNĂ LA DATA DE 15 DECEMBRIE 2020, inclusiv.
2. Fă o tranzacție - de exemplu trimite-mi mie banii din cont... :))
Piua, glumă!
3. Trage-ți banii pe card și închide-ți contul, dacă crezi că nu-l mai folosești.
4. DACĂ AI CONTUL GOL sau nu ai card/cont bancar atașat, atunci NU-ȚI FĂ GRIJI.
Nu-ți vor lua nicio taxă.
Păi normal, dacă nu au de unde...
Intenția PayPal nu este aceea de a-și pierde clienții, ci doar de a face un pic de ”curățenie”.
Respectiv de a-i elimina pe cei care au fost inactivi în ultimele 12 luni, până la data de 15 decembrie 2020, ora 23.59.59.
Interesant e faptul că această actualizare se referă la toți cetățenii posesori de cont PayPal, mai puțin cei din Irlanda și Ungaria.
De ce?
Nu mi-au spus... :)
Un ultim lucru:
Cum poți închide contul de PayPal?
Mergi la SETTINGS - rotița mică de infanterie din meniul din dreapta-sus, de lângă LOGOUT.
Derulează pagina până la final.
Apasă CLOSE YOUR ACCOUNT din stânga-jos.
Și gata cu PayPal.
Cam asta e tot.
Mult succes!

Trupa MARILLION anunță turneul din 2021

Favoriții mei de la MARILLION sunt mai mult decât optimiști!
Sunt siguri că în toamna anului viitor vom scăpa de flagelul numit Covid-19 și ca atare, anunță că și-au făcut bagajele pentru o nouă serie de concerte!
Rețineți deci, este vorba despre anul 2021.
Din păcate pentru admiratorii din alte țări, turneul denumit !The Light At The End Of The Tunnel Tour” va avea loc doar în Marea Britanie...
Nu trec pe la noi, nici măcar pe-aproape...
Seria de concerte este deschisă de cel din 14 noiembrie 2021 de la Hull, urmând ca finalul apoteotic să aibă loc în show-ul ce va avea loc în Lodra, la Eventim Apollo, Hammersmith, în seara zilei de 27 noiembrie.
În total vor fi 10 spectacole.
Biletele - în cazul în care puteți da o fugă în UK - se găsesc pe BILETE TURNEU ”THE LIGHT AT THE END OF THE TUNNEL TOUR 2021” - un fel de MyTicket de-al lor...
Claudiu Costea

Cine cântă de fapt ”Jerusalema”

Melodia asta - dacă putem s-o denumim așa - este o teroare psihică pentru ascultătorii oricărui post de radio de tip Top 40, dar se pare că place nespus de mult.
Deși are un ritm liniar și un text pus parcă pe ”repeat”, fără niciun conținut, cântecul ”Jerusalema” scos pe piață la finele lunii iunie a anului 2020 se difuzează în România (și nu numai) într-un ritm obsesiv, de parcă nouă ne-ar place astfel de muzică.
Sunt contrazis totuși de faptul că MASTER KG feat. BURNA BOY & NOMCEBO ZIKODE - căci aceștia sunt interpreții melodiei - au ajuns pe prima poziție în clasamentul românesc Airplay și pe prima poziție din Belgia și Elveția.

MASTER KG feat. BURNA BOY & NOMCEBO ZIKODE-”Jerusalema”
MASTER KG feat. BURNA BOY & NOMCEBO ZIKODE-”Jerusalema”

Au atins locul secund în clasamentele din Franța, Italia și Olanda, locul 15 în Portugalia, 16 în Germania și 20 în Austria.
S-a întâmplat să intre chiar și în Billboard, dar nu știu cum.
Iar videoclipul, de înaltă inută artistică, cu adânci trimiteri la filosofia tribală, are... peste 181 milioane de vizualizări pe Youtube.
Eu cred că mă las de muzică și mă apuc de sport.
E mai sănătos și măcar am ce învăța din el, chiar dacă nu pare.
Ei bine, producția ”melodiei” începe undeva la sfârșitul lui 2019, în Africa de Sud.
MASTER KG de acolo provine. E un Dee Jay...
Cred că la tigri și elefanți. Lor le place mult muzica...
Tot de acolo provine și NOMCEBO ZIKODE.
Iar BURNA BOY provine din Nigeria.
Acum știți cine sunt autorii marelui șlagăr sud-african.
Ce nu spune nimeni este că această capodoperă culturală este susținută de un ”Sample” dintr-o piesă lansată în anul 1992 și intrată în clasamente abia în vara lui 1995.
Este vorba despre NIGHTCRAWLERS - ”Push The Feeling On”.
Așadar, ”Jerusalema” este foarte originală...
În fine, dacă place... place și pace.
Astea sunt gusturile unora în anul 2020.
Tocmai de aceea eu ascult numai posturi de radio online.
Acolo nu se difuzează.
Mă refer la cele decente, nu la ”goange” de tip Top 40...
Claudiu Costea

AC/DC scoate un nou album în 2020!

Hai că n-o mai dau în amănunt.
Pe ea, pe știre.
Cea conform căreia trupa AC/DC lansează în toamna acestui an un nou album, primul de la trecerea în lumea celor drepți a lui Malcolm Young în 18 noiembrie 2017.
Știți bine (am mai scris asta) că locul lui a fost luat de chitarstul Stevie Young, nepotul său.
Ca atare, componența în care noul LP, denumit ”PWRUP” va ieși pe piață este:
- Brian Johnson - voce;
- Angus Young - chitară solo;
- Stevie Young - chitară ritmică;
- Cliff Williams - chitară bass și
- Phil Rudd - tobe.
Am mai scris de-a lungul timpului despre ce-au făcut unul și altul, pe unde au mai avut colaborări și câte albume solo au lansat (vezi Phil Rudd).
Data lansării: TBA (adicătălea ”Va fi anunțată”);
Titlu album: ”PWRUP”;
Single de ”momeală” (sau de ”dat cu ața dulce prin gură...”): ”Shot In The Dark”.
Îl găsiți pe Youtube, cu durata de 30 de secunde. E de fapt un ”teaser”.
Site oficial (cam sărac în amănunte): https://pwrup.acdc.com
Cum o să sune?
Bestial, ca de obicei!
Claudiu Costea

The Weeknd l-a bătut pe Ed Sheeran

Șoc și groază!
Artistul canadian în vârstă de 30 de ani THE WEEKND l-a bătut pe cel englezian, ED SHEERAN!
Sună a ”Miorița”, dar așa este!
Din fericire, este vorba despre numărul de săptămâni petrecute în Top 5 din clasamentul american Billboard Hot 100.
Adică cel de single-uri.
Acuma pe bune:
THE WEEKND a fost ”orbit de luminițe” timp de 28 de săptămâni în acest ”chart”, în vreme ce ED SHEERAN a staționat între primii cinci doar... 27 de săptămâni.
Normal, diferența nu e mare, dar cu siguranță THE WEEKND va mai semna condica aici, în vreme ce ED SHEERAN nu.
By the way, ”Blinding Lights” a primit premiul ”Video Of The Year” și ”Best R&B Video” la MTV Video Music Awards din acest an.
Între altele...
Păcat că la noi se difuzează din ce în ce mai rar...
Claudiu Costea

”Inginerul” Bebe Cotimanis a plecat la Prima TV

Am scris de multe ori despre schimbarea deținătorului Prima TV și spuneam că din toamnă, postul de televiziune urmează a se relansa.
Mai mult, va emite în format HD.
Se pare că evenimentul va avea loc în data de 5 octombrie anul curent.
Într-o zi de luni...
Era de la sine înțeles că noul proprietar (despre care de asemenea am relatat suficient) se va pune pe ”cumpărat” voci și fețe.
Și nu numai.
După ce fostul ”digital” de la Antena 1 - Gusti Roman - a trecut la noua Prima TV, iată o surpriză de proporții:
După o activitate extraordinar de îndelungată pentru un om de televiziune - mai exact 25 de ani - celebra voce din promo-uri și actorul care-l interpretează pe ”Inginerul” din serialul ”Vlad”, actorul Bebe Cotimanis, trece și el în barca Prima TV.
Cred că ați remarcat și voi că de vreo două-trei luni de zile, promo-urile de la Pro TV sunt realizate cu o aalte voci, printre care și cea a lui George Vintilă.
”Racolarea” de noi voci și fețe continuă la Prima TV, care dorește din câte se pare să dea lovitura din octombrie și să revină între primele patru televiziuni din România, în ierarhia audiențelor.
Cum aflu ceva, cum vă raportez!
Claudiu Costea

PRO FM se relansează sub un nou slogan!

PROFM se relansează sub sloganul OPEN RADIO și cu o nouă înfățișare. Atitudinea OPEN, pe care echipa radioului a tradus-o mereu în distracție, curaj și prietenie autentică cu oamenii, are acum o nouă imagine. Procesul de rebranding reprezintă cel mai mare upgrade al radioului din ultimii 23 de ani.

Timp de 27 de ani, PROFM a marcat generații, a deschis inimi și poftă de libertate și a luat mereu distracția în serios. Iar azi, într-o lume care se împarte în două pe orice subiect, PROFM a decis să pună iar în lumină valorile care l-au consacrat, pentru a le putea integra într-o imagine nouă. Acum, când viitorul trebuie consumat cu optimism, PROFM e mai deschis ca niciodată să ia în piept orice provocare. E creativ și plin de energie. E OPEN RADIO.

Totodată, acest rebranding e și o etapă esențială în articularea angajamentului radioului de a fi alături de oameni cu open-mindedness, distracție și muzică bună, de toate tipurile. De a avea un impact pozitiv în fiecare zi.

Noul radio are un nume îndrăzneț, scris dintr-o bucată: PROFM, așa cum vrea să fie -deschis la idei, provocări și trăiri noi, deschis să asculte, să încerce, să-și depășească limitele. PROFM înseamnă curaj și acceptare, nebunie și schimbare, evoluție și asumare, distracție și noutate, cele mai fresh hituri din zori până în noapte și o prietenie de durată cu oamenii cu același spirit.

Ca orice lucru care are curajul să fie upgradat, noul logo a luat naștere din vechiul logo, în echilibrul dintre moștenire și modernizare. Păstrează esența și culorile consacrate, dar merge într-o zonă modernă, orientată spre viitor, aspirațională. Steaua asimetrică lasă loc jocului și vine să susțină perfecțiunea prin imperfecțiune. Ca un reminder că e necesar să fii OPEN ca să realizezi că imperfecțiunea e, de fapt, oportunitate.

„Acest rebranding e un nou capitol al dezvoltării radioului. Păstrează esența a ce suntem, a ce a fost PROFM dintotdeauna, dar e mai modern, mai OPEN la ce e nou, orientat către viitor.

Noua arhitectură de brand traduce personalitatea radioului și sensul în care vrem să evoluăm. Suntem OPEN la tot ce e nou și provocator alături de ascultători. E vorba de dialog și puterea de a fi deschis. Învățăm zilnic unii de alții, ne distrăm împreună și ne binedispune aceeași muzică bună. Ne-am dat seama că relația pe care o avem cu aceștia și spiritul nostru, al întregii echipe, nu se mai regăseau în identitatea de brand veche. Iar 2020 a fost și este cel mai puternic imbold pentru schimbare și, totodată, cel mai bun exemplu că trebuie să fim OPEN cu toții”, anunță PROFM.

Campania de lansare a acestui rebranding e la fel de îndrăzneață și invită oamenii să aibă curaj să-și transforme „nu”-ul în „DE CE NU?”. E un reminder inspirațional să nu-ți mai amâni planurile, să nu mai pui pe hold visurile, să nu lași îndoiala altora să stea în calea curajului.

Manifestoul dă voce acestui îndemn prin intermediul unor vedete OPEN, care au pornit pe acest drum alături de PROFM. Sunt oameni care traduc filosofia PROFM prin tot ce fac. Oameni curajoși și pasionați, care au avut un vis pe care l-au transformat într-o mare realizare. Care nu s-au oprit la primul „de ce?”, nici la al doilea sau la cel de-al 23-lea, ci au rămas deschiși în fața fiecărei noi provocări.

Echipa PROFM OPEN RADIO mulțumește artiștilor și oamenilor care i-au fost alături în acest prim capitol: The Motans, Irina Rimes, Emil Rengle, Inna, Feli, Marius Manole, Cristiana Oprea, Delia, Andra și Eva Măruță, Smiley, Ana Maria Brânză Popescu și vocii care a dat glas și extra-emoție manifestoului: Bruja. Mulțumiri prietenilor de la Global Records, Hahaha Production, Cat Music, Mediapro Music, Andra Music, Delia, Seek Music, Roton Music și echipei care a zis „DE CE NU?” din prima: agenția de creație ontheroof, casa de producție – POINTS Media și regizorul & DOP: Khaled Mokhtar.

PROFM, cea mai longevivă stație radio din România, face parte din portofoliul Grupului Digi|RCS & RDS din 2015. Grupul Digi mai deține posturile radio Digi FM, Chill FM și Dance FM și televiziunile Digi24, Digi 4K, Digi Sport 1, 2, 3 și 4, Film Now (pay-tv), posturile documentare Digi World, Digi Life și Digi Animal World, televiziunile muzicale UTV, Music Channel și Hit Music.