”Patinal” la Radio Tanănana

Exact așa se va numi noua emisiune matinală de la noul post de Radio Tanănana: ”Patinal”.
Numele i-a fost dat de către Vlad Craioveanu și Ciprian Muntele, cei care vor și realiza emisiunea zilnic, de luni până vineri, între orele 07.30 și 10.00.
Radio Tanănana va funcționa pe frecvențele deținute de Radio Activ EFEM, administrate de SC Videomarket SRL, respectiv:
- București - 92,70 MHz;
- Huși (jud. Vaslui) - 97,60 MHz;
- Medgidia (jud. Constanța) - 93,50 MHz și
- Timișoara - 89,70 Mhz.
Stațiile locale vor retransmite integral programul realizat la București, inclusiv știri difuzate din oră în oră.
Ca și părere personală, Ciprian Muntele este una dintre cele mai bune și inspirate voci de radio din România. În urmă cu câteva luni pleca din echipa care realiza matinalul de la Gold FM, dorind să inițieze un nou proiect (secret până acum câteva zile) și nemulțumit de lipsa de remunerare din partea ultimelor două posturi de radio la care a activat: Guerrilla și Gold.
În noua echipă de la Radio Tanănana se vor regăsi și alți realizatori ai Radio Guerrilla, printre care Bogdan Șerban, cel care va realiza emisiunea ”Exit Room” de luni până vineri, între orele 16.30-19.00.

Bilete concert ROXETTE București 17 mai 2015

Puțini dintre cei pasionați de muzică știu faptul că cei doi suedezi – Marie Fredriksson (voce) și Per Gessle (chitară și voce) se cunosc încă de la finele anilor 1970. Per conducea trupa ”Gyllene Tider”, la care Marie se înrolează anul 1981 ca și vocalistă, chiar dacă avea un statut temporar la început.

Casa de discuri Capitol Records insistă ca duo-ul să-și schimbe numele fără impact la scena internațională și astfel – în anul 1985 - este ales numele ”Roxette”, inspirat din titlul unei piese lansate în noiembrie 1974 la casa de discuri United Artists de către formația ”Dr. Feelgood”. Primul single sub numele ”Roxette” este ”Neverending Love” – lansat în vara anului 1986.

Așadar, cei doi împlinesc în acest an 30 de ani de activitate și ca atare, au plecat într-un turneu de mare amploare, început cu un spectacol în Vladivostok (Rusia) în data de 30 octombrie 2014 și care se va încheia în data de 22 august în Drammen, Norvegia.

Roxette vor fi pentru a doua oară prezenți în România (primul a avut loc în anul 2011), concertul din acest an fiind programat la Arenele Romane, în seara zilei de 17 mai.

Prețul unui bilet variază între 145 lei (sector J, rândurile 1 și 2) și ajung până la tariful maxim de 295 lei (sector K).

Pe terenul din fața scenei, prețul unui bilet este de 165 lei.

Atenție! Biletele nu pot fi cumpărate de pe siteul oficial al trupei Roxette.

Pentru a cumpăra bilete în România, accesați MYTICKET.

Exprimări nefericite în mass media din România

N-am avut ce face în ultimele zile și curios să văd noile cazuri scoase la iveală de anchetele DNA-ului, am ”zapat” ore în șir printre posturile de televiziune – în special cele de știri.

Am făcut o colecție de ”perle” – spun așa pentru a fi etichetat drept ”finuț” - pe românește formulări din topor și total lipsite de logică.

Primele două vin (culmea!) din sfera publicității, acolo unde crezi că cei care concep spotul, îl realizează, îl aprobă și apoi îl difuzează, ar trebui să-și dea seama de eventualele greșeli de exprimare. Sunt montaje realizate în studio și nu poți da vina pe stresul la care este supus un reporter care face o relatare în direct. Dar nimeni nu se sesizează dintre cei mulți implicați în acest lanț ”tehnologic”?

Prima greșeală e făcută într-un spot care promovează un televizor, care e... redus cu 300 de lei. Nu prea înțeleg, mai nou diagonala se măsoară în lei? Formularea e ”...televizorul X e redus cu 300 de lei.” Reclama rulează chiar acum pe micile ecrane...

A doua de tip comercial e prezentă în spoturile pentru bere și pentru medicamente, respectiv suplimente alimentare pentru copii. Formularea e: ”Pentru cei peste doi sau optsprezece ani”. Nu era corect să se spună ”Pentru cei DE peste doi, respectiv optsprezece ani”? Formularea ciuntită îmi aduce aminte de eticheta de pe vinul ieftin comunist, pe care scria ”Vin vechi peste doi ani”...

Trecând la momentele ”în direct”, aici se fac cele mai deranjante greșeli:

”Decizie finală” – există cumva și o decizie parțială? Adică m-am decis/hotărât parțial?

”Tururi” de stadion – corect se spune ”ture” de stadion. ”Tururi” este pluralul cuvântului ce definește partea din spate a pantalonilor. Întrebați un croitor dacă nu mă credeți.

”Vântul va sufla slab la moderat” – asta e cea mai imbecilă exprimare și cel mai grav este că toți o folosesc în sistem copy/paste.

Păi dacă vorbești despre un interval, folosește exprimarea ”Vântul va sufla DE LA slab LA moderat”! Definește intervalul!

”X a fost o singură dată la...” – aici s-a folosit litera ”O” pe post de numeral, deci nu mai e nevoie și de pleonasmicul ”singură”.

”Cursul valutar îl puteți...” – eu înțeleg că ar trebui să pui subiectul la începutul propoziției, dar exprimarea sună cacofonic și nelalocul ei. E greu să faci o inversiune?

Ar mai fi multe, dar din păcate nu pot fi afișate aici în întregul și multitudinea lor.

Am citit în comentariile multor publicații online niște scrieri de-ți vine rău: cuvinte scrise fără cratimă sau mai grav (deși nu știu care e mai gravă), folosirea aiurea a cratimei, ceva de genul: ”Sperăm că ne v-eți contacta...”

La modă e de asemenea să pui mulți de ”i” la coada cuvintelor și în ultimele luni am observat că vine puternic valul celor care pun litera ”” la începutul cuvintelor, de genul: ”Âi place mai mult așa...”

Ca atare, nu vă mirați că reporterii sau cititorii de prompter fac astfel de greșeli. Totul pleacă din clasele primare, după cum se vede...

Simple Minds relansează albumul ”Sparkle In The Rain”

Scoțienii de la Simple Minds au anunțat de curând relansarea albumului ”Sparkle In The Rain”, LP apărut în original în data de 6 februarie 1984 la Virgin Records.

Decizia relansării a fost luată de Jim Kerr și compania în speranța reeditării marelui succes comercial avut acum 31 de ani, când piesele ”Up On The Catwalk”, ”Speed Your Love To Me”, ”Waterfront” și ”Street Hassle” (compoziția lui Lou Reed) au adus albumul pe prima poziție în clasamentul britanic și pe podium în multe alte țări europene. În Marea Britanie a primit două discuri de platină.

Interesantă este acum forma de prezentare – un Box Set ce cuprinde 4 CD-uri și un DVD. Sunt incluse fețele B ale single-urilor lansate în 1984, înregistrări din studiourile BBC și din aparițiile Top Of The Pops și Oxford Road Show, precum și extrase din diferite concerte și videoclipuri de promovare.

Remasterizarea – realizată timp de luni bune în anul 2014 la Abbey Studios din Londra - mai vine sub formă de disc de vinil (180 grame) sau CD și foarte interesant, și sub formă de casetă audio, știut fiind faptul că vinilul și casetele audio au revenit la modă.

Prețul la care sunt puse în vânzare sunt:

  • Box Set (foto) – 52,49 euro;
  • CD – 6,89 euro;
  • Blu Ray – 22,09 euro;
  • Disc vinil – 25,19 euro și
  • Casetă audio – 12 euro.

Cei cinci scoțieni vor pleca peste trei zile într-o serie de concerte pe care le vor susține în Marea Britanie până în data de 4 mai, după care vor fi prezenți la Sporting Summer Fest în Monte Carlo – în data de 30 iulie.

În luna noiembrie, Jim Kerr (voce), Charlie Burchill (chitară și clape), Andy Gillespie (clape), Ged Grimes (chitară bass) și Mel Gaynor (tobe) vor concerta în Europa, respectiv în Belgia, Germania, Franța, Italia și Olanda.

 

”Nothing compares 2 U” nu se mai cântă ”live”

Hitul care a conscrat-o pe irlandeza Sinead O‘Connor la începutul anului 1990 nu se va mai cântă ”live”.
Asta pentru că Sinead a declarat că ”nu se mai identifică emoțional” cu succesul compus de Prince la finele lui 1989.
Pentru cei care nu știu, piesa a fost compusă inițial pentru formația americană The Family, fiind produsă de David Z. și trupa menționată anterior.
După o scurtă întâlnire avută cu Prince, producătorul britanic Nelle Hooper (care a mai lucrat pentru Bjork, Gwen Stefani, Madonna, Massive Attack, No Doubt și mai ales pentru Soul II Soul) îi propune autorului transferul interpretării către artista irlandeză, care devine și co-producătoare a piesei.
Îi adaugă un videoclip trist și lacrimogen, cu lacrimi în ochi la final, intrat în scurtă vreme în Heavy Rotation la MTV. (Fața tristă a lui Sinead va fi aleasă apoi ca și copertă pentru albumul din care face parte – ”I Do Not Want What I Haven‘t Got”.
Ajunge pe locurile fruntașe în majoritatea clasamentelor, din Noua Zeelandă și până în Statele Unite, după cum era și firesc.
Chiar dacă Sinead O‘Connor nu o va mai cânta niciodată pe vreo scenă, Radio Doctor FM va difuza în continuare cea mai bună variantă ”live” a piesei, selecționată din concertul ”The Year Of The Horse”, imprimat la Forest National din Bruxelles la data de 29 octombrie  1990.

Magic FM rămâne cel mai ascultat post de radio pe Internet

Odată cu schimbarea paginii noastre oficiale de Internet, vom relua analiza audiențelor înregistrate în mediul online de câteva posturi de radio din România care emit cu ajutorul Shoutcast.
Cititorii mai vechi rețin faptul că în ultimele luni bune de zile, pe poziția fruntașă se afla fără echivoc postul de radio Magic FM.
Ei bine, iată că și pe parcursul ultimei luni, Magic FM se află în fruntea clasamentului, cu o medie de 10.400 ascultători.
Pe poziția secundă se află (la fel ca în ultimele luni), postul de radio Kiss FM, cu o medie de 7.850 de ascultători.
Pe ultima poziție a podiumului – tot ca în ultimele luni... – se află Radio ZU, cu o medie de 7.300 ascultători.
Interesante sunt creșterile înregistrate de Radio România Actualități, care atinge o medie de 2.400 ascultători, respectiv Radio Gold FM, care ajunge la o medie de 1.150 ascultători.
Între aceste ultime două poziții se menține Rock FM, cu o medie de 1.750 ascultători, număr care-l detașează net în fața altor posturi de radio axate pe acest gen de muzică.
Analiza a fost efectuată ca de obicei prin notarea zilnică a audiențelor în Shoutcast, la ora 10.00, de luni până vineri, după încheierea emisiunilor matinale.
Statistica nu are pretenţia de a fi oficială şi temeinic elaborată, ci are doar rolul de a orienta ascultătorii în privinţa audienţelor.

Audiențe radio - valul de toamnă 2014

Datele au fost prelevate în intervalul 1 septembrie - 21 decembrie 2014.
În linii mari - la nivel național - se constată o scădere a audiențelor pentru posturile cunoscute ca fruntașe în intervalele de măsurare anterioare.
Cu toate acestea, în domeniul posturilor de radio private din România, clasamentul se menține.
Iată evoluțiile la nivel național, în funcție de intervalul anterior, respectiv 28 aprilie - 17 august 2014:
1. KISS FM:
28 aprilie - 17 august 2014 = 2.310.800 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 2.091.500 ascultători.
Scădere.
2. RADIO ZU:
28 aprilie - 17 august 2014 = 1.885.000 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 1.618.600 ascultători.
Scădere.
3. PRO FM:
28 aprilie - 17 august 2014 = 1.692.400 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 1.575.000 ascultători.
Scădere.
4. EUROPA FM:
28 aprilie - 17 august 2014 = 1.410.100 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 1.441.100 ascultători.
Creștere.
5. RADIO 21:
28 aprilie - 17 august 2014 = 731.200 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 733.800 ascultători.
Creștere.
6. MAGIC FM:
28 aprilie - 17 august 2014 = 717.400 ascultători;
01 septembrie - 21 decembrie 2014 = 728.200 ascultători.
Creștere.
În București clasamentul rămâne neschimbat, cu Radio ZU lider de audiență:
 1. RADIO ZU = 223.200 ascultători zilnic, scădere de la 282.300 ascultători zilnic;
 2. ALT POST DE RADIO = 223.000 ascultători zilnic, scădere de la 257.900 ascultători zilnic;
 3. RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI = 202.000 ascultători zilnic, scădere de la 204.800 ascultători zilnic;
 4. KISS FM = 182.800 ascultători zilnic, scădere de la 184.400 ascultători zilnic;
 5. MAGIC FM = 161.500 ascultători zilnic, staționare de la 161.500 ascultători zilnic;
 6. PRO FM = 131.800 ascultători zilnic, creștere de la 127.000 ascultători zilnic;
 7. EUROPA FM = 126.700 ascultători zilnic, creștere de la 120.500 ascultători zilnic;
 8. ROMANTIC FM = 100.000 ascultători zilnic, scădere de la 105.800 ascultători zilnic;
 9. RADIO 21 = 99.300 ascultători zilnic, creștere de la 93.300 ascultători zilnic;
10. VIBE FM = 45.000 ascultători zilnic, scădere de la 46.700 ascultători zilnic.
Cel mai interesant lucru ni se pare acel ”ALT POST DE RADIO” care dovedește faptul că mulți ascultători pierduți de rețele au emigrat cel mai probabil spre posturi de radio ce emit pe Internet.

StudioQ, softul de emisie preferat de radiourile din România

V-aţi întrebat vreodată ce se întâmplă într-un studio de radio pe lângă discuţiile pe care le auzim noi? Cum ştiu moderatorii ce playlist muzical trebuie încărcat, când intră publicitatea şi ce spoturi trebuie difuzate, care este ediţia de ştiri şi ce inserturi trebuie date? În termeni de specialitate se numeşte ”sistem de automatizare radio” şi bineînţeles se face cu ajutorul unui soft.

 StudioQ este softul de emisie folosit de mai mult de jumătate din radiourile din România, fiind un produs al companiei clujene QSoft. Este folosit atât de reţelele de radio (ProFM, Radio ZU, Europa FM, Radio 21, Radio Transilvania etc), dar şi de staţii de radio independente, pentru că are facilităţi majore faţă de celelalte produse existente şi este singurul produs din România care beneficiază de suport şi mentenanţă telefonică sau remote 24/7 în limba română.

 Despre StudioQ pot să vă spun că oferă toate modulele şi funcţiile necesare creării şi difuzării unui program de radio complex, inclusiv sincronizare prin satelit sau internet între staţia centrală şi staţiile locale. Modul dedicat pentru emisie, încărcare bază de date cu înregistrări audio, configurare Playlist Automat sau modul dedicat Playlist Manager (asemănător Power Gold, M1 etc), programare primară publicitate sau modul specializat pentru campanii de publicitate, raportare/monitorizare drepturi de autor (cu rapoarte specifice UPFR, UCMR, CREDIDAM) şi cam tot ceea ce ai nevoie într-un post de radio. Altfel spus, muzică pentru urechile oamenilor de radio.

 Dacă vă gândiţi să vă lansaţi un radio sau poate o schimbare în studioul dvs. de emisie, nu strică să aruncaţi o privire şi asupra celorlalte funcţionalităţi StudioQ: http://www.qsoft.ro/radio/

Ceea ce mi-a atras mie atenţia au fost ideile noi cu care compania clujeană vine în sprijinul industriei radio. Şi pentru că online-ul este viitorul, StudioQCloud  şi Interactive.net , sunt 2 noi facilităţi lansate în 2014.

 Interactive.net este o aplicaţie de mobil pe care ascultătorii radioului pot să o descarce în telefonul mobil şi să asculte de oriunde radioul. Mai mult ei pot să comunice cu dj-ul direct din aplicaţie sau să primească notificări cu invitaţii la concursuri sau alerte meteo sau radar.

 Pe de alta parte StudioQCloud este spaţiul virtual unde cei aflaţi în emisie au la dispoziţie informaţii despre piesele care urmează, dar unde pot şi să interacţioneze cu audienţa lor.

 Viitorul radiourilor să fie acesta?

Greșeala pe care VOLTAJ o poate face la Eurovision 2015

După ce aseară, la Craiova, Călin Goia și compania și-ai adjudecat (în mod firesc aș spune) titlul de ”reprezentanți ai României” la ediția din acest an a Eurovision, am auzit oarecari discuții referitoare la modul în care piesa lor ”De la capăt” va fi interpretată pe scena din Viena.
Erau mai multe păreri, mai mult sau mai puțin avizate și nu vreau să mă refer la ele...
Spun doar atât: în cazul în care cei de la Voltaj vor cânta melodia în limba engleză, ar face o mare greșeală.
În primul rând, s-ar pierde mult din mesajul piesei.
Apoi, cei care sunt peste granițele României - și de la care se așteaptă voturi masive - nu ar înțelege în totalitate mesajul transmis de melodie.
Și ar fi mare păcat, căci textul e frumos și compoziția la fel.
Așadar, îi rog pe cei care s-au mobilizat în mod exemplar pe Facebook duminică pentru a-i susține pe Călin Goia și colegii, să mai creeze o campanie prin care să le atragă atenția asupra acestui fapt.
Până la urmă, de ce n-ar învăța și alții limba română...?:)
Felicitări Voltaj și felicitări craiovenilor pentru organizarea de ieri seară.
Nu uitați, semifinalele Eurovision 2015 vor avea loc în zilele de 19 și 21 mai, iar lupta pentru cel mai frumos cântec al Europei se va disputa în data de 23 mai, la Viena.
Succes Voltaj!
În română!