Duran Duran a scos pe piață un nou album

Nu știu exact ce făceam vineri, 11 septembrie: ori de dimineață comemoram evenimentele tragice petrecute în Statele Unite acum 14 ani, ori pe seară urmăream evenimentele tragice petrecute la US Open, atunci când Simona Halep o dădea de gard cu tenisul...
Cert e că am uitat să vă anunț, dar mai bine mai târziu decât niciodată:
În data de 11 septembrie 2015, brițoii de la DURAN DURAN și-au lansat cel de-al paisprezecelea album de studio.
Se numește ”Paper Gods” și are deja din iunie un extras pe single, care nu prea face mare vâlvă prin clasamente: ”Pressure Off”. Link-ul pe care l-am postat aici duce către o înregistrare ”live” a piesei, nu de alta, dar nu au scos încă videoclipici oficial și așa îl mai puteți vedea pe vocalistul trupei - Simon Le Bon. Se ține bine, având în vedere cei 57 de ani pe care-i va împlini în data de 27 octombrie!
Revenind la acest single, trebuie să vă mai spun că au colaborat cu Janelle Monae și Nile Rodgers, atât la imprimare, cât și la muzică și text.
De altfel, cam tot albumul ”Paper Gods” este scris în cooperare cu alți muzicieni: Mr. Hudson la ”Paper Gods”, Kiesza la ”Last Night In The City”, Lindsay Lohan la ”Danceophobia”, John Frusciante și Jonas Bjerre - pe lângă cei doi menționați mai sus.
Componența în care a fost imprimat Albumul este:
- Simon Le Bon - voce și harmonică;
- John Taylor - chitară bass;
- Roger Taylor - percuție și
- Nick Rhodes - claviaturi.
Pe scenă alături de ei îl veți vedea și pe Dom Brown, chitaristul care li s-a alăturat în anul 2006.
Pentru că nu prea-l cunoașteți, v-aș spune despre el că este unul dintre cei mai buni chitariști și producători din Marea Britanie - a cântat alături de Elton John, Justin Timberlake, Liam Gallagher, Lionel Richie, Sugababes și Take That,
L.P.-ul ”Paper Gods” este distribuit de Warner Bros. Conține 12 piese și este deja pus în vânzare în mai toate magazinele de specialitate din afara țării (am încercat să-l găsesc la noi, dar mi-a fost imposibil...)
În magazinul oficial Duran Duran îl puteți găsi la prețuri cuprinse între 18,99 și 39,99 dolari americani (este magazinul Warner), în vreme ce în Europa îl puteți achiziționa cu prețuri cuprinse între 15,89 euro (varianta DeLuxe) și 34,29 euro (înregistrarea pe vinil).
De menționat că varianta DeLuxe este la același preț cu cea ordinară, însă conține trei piese în plus față de aceasta din urmă: ”Planet Roaring”, ”Valentine Stones” și ”Northern Lights”.
Cu siguranță merită cumpărat, având în vedere prestigiul de care se bucură cei patru britanici în ultimii 37 de ani și marele aport pe care și l-au adus la dezvoltarea New Wave-ului și a inovațiilor utilizate în domeniul producției de videoclipuri (au fost printre primii care au filmat pe peliculă de 35 mm în anii 80).
În data de 14 septembrie 2015, Duran Duran vor pleca într-un turneu de promovare, pentru început în Statele Unite și apoi în Marea Britanie.
Date și bilete turneu Duran Duran.
Vă reamintesc faptul că multe înregistrări Duran Duran - fie în concert, fie în studio - pot fi ascultate online și la postul nostru de Radio - DOCTOR FM.

Cele mai citite cotidiene din România

Prezenta statistică a fost dată publicității de către Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) și este valabilă pentru cotidienele NAȚIONALE vândute în medie pe zi între lunile aprilie și iunie ale anului curent.
Conform clasamentului, pe prima poziție se află cotidianul CLICK cu un tiraj mediu de 99.094 exemplare, urmat de LIBETATEA CU 62.491 exemplare.
Pe cea de-a treia poziție se află GAZETA SPORTURILOR cu 24.102 exemplare vândute în medie pe zi.
În completarea statisticii, regăsim următoarele publicații:
- locul  4 - ZIARUL LUMINA - 22.141 exemplare vândute în medie pe zi;
- locul  5 - EVENIMENTUL ZILEI - 12.307 exemplare vândute în medie pe zi;
- locul  6 - ROMÂNIA LIBERĂ - 9.940 exemplare vândute în medie pe zi;
- locul  7 - ADEVĂRUL - 8.947 exemplare vândute în medie pe zi;
- locul  8 - ZIARUL FINANCIAR - 6.628 exemplare vândute în medie pe zi;
- locul  9 - JURNALUL NAȚIONAL - 4.236 exemplare vândute în medie pe zi.
Repetăm, statistica este realizată doar pentru cotidienele naționale și reprezintă totalul mediu de exemplare vândute într-o zi din intervalul celor trei luni calendaristice. Cu alte cuvinte, clasamentul prezintă ceea ce au vândut respectivele publicații în medie într-o zi și nu numărul de exemplare tipărite în acea zi.
Pentru a verifica tirajele altor publicații, accesați pagina oficială BRAT.

Audiențe radio în vara 2015

Nimic foarte nou sub soare în ultimul sondaj de audiență a posturilor de radio dat publicității acum câteva ore: După cum ne așteptam, Kiss FM se menține în fruntea clasamentului la nivel național.
De menționat - intervale temporare în studiul ARAS:
- PRIMĂVARA 2015 = 12 ianuarie 2015 - 26 aprilie 2015 și
- VARA 2015 = 27 aprilie 2015 - 16 august 2015.
Nu o să facem mare studiu, ci spicuim în linii mari rezultatele:
CLASAMENTUL LA NIVEL NAȚIONAL (VARA 2015 față de PRIMĂVARA 2015):
 1.) KISS FM - crește de la 2.050.800 la 2.116.200 ascultători;
 2.) RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - crește de la 1.874.200 la 2.014.400 ascultători;
 3.) RADIO ZU - crește de la 1.692.000 la 1.871.400 ascultători;
 4.) PRO FM - crește de la 1.520.000 la 1.657.300 ascultători;
 5.) EUROPA FM - crește de la 1.422.100 la 1.511.800 ascultători;
 6.) ANTENA SATELOR - scade de la 767.900 la 711.700 ascultători;
 7.) MAGIC FM - scade de la 701.200 la 700.400 ascultători;
 8.) RADIO 21 - scade de la 579.100 la 570.400 ascultători;
 9.) RADIO ROMÂNIA OLTENIA - crește de la 407.400 la 433.300 ascultători;
10.) RADIO ROMÂNIA IAȘI - crește și el de la 402.600 la 448.000 ascultători.
CLASAMENT LA NIVEL BUCUREȘTI (VARA 2015 față de PRIMĂVARA 2015):
 1.) RADIO ZU - scade de la 270.600 la 250.800 ascultători;
 2.) RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - crește de la 221.100 la 235.500  ascultători;
 3.) KISS FM - crește de la 142.600 la 149.500 ascultători;
 4.) PRO FM - crește spectaculos de la 114.400 la 146.600 ascultători;
 5.) MAGIC FM - scade de la 152.700 la 139.400 ascultători;
 6.) EUROPA FM - crește de la 122.600 la 124.700 ascultători;
 7.) RADIO 21 - crește însemnat de la 69.200 la 86.600 ascultători;
 8.) ROMANTIC FM - scade de la 100.000 la 85.100 ascultători;
 9.) ROCK FM - scade de la 91.000 la 80.900 ascultători;
10.) ANTENA SATELOR - crește de la 41.700 la 49.00  ascultători.
Antena Satelor elimină astfel din ”Top 10 audiențe radio în București” postul Gold FM.
Căderea era previzibilă, având în vedere multe gafe făcute de Gold FM în ultima perioadă, inclusiv schimbarea neinspirată a formatului muzical și includerea lui Dobrovolschi în emisiunea matinală...
Iată aici link-urile studiului oficial de audiență:
- PRIMĂVARA 2015-
- VARA 2015.
Sperăm ca informațiile pe care le veți accesa să vă ajute în alegerea corectă a postului de radio pe care doriți derularea de campanii publicitare.

Albumul din 2015 al trupei A-HA

Au ce au norvegienii ăștia de la A-HA ceva cu cifra 4!
Ultimul lor concert - extraordinar de frumos, bine organizat și fantastic de bine înregistrat atât din punct de vedere sunet, cât și imagine - a fost înregistrat în data de 4 decembrie 2010, la Oslo, la ”Spektrum”.
Ca un fan înrăit l-am cumpărat, mai ales că se spunea că e ”Ending on a High Note - The Final Concert”.
Pe bune, așa scrie pe dividiu...
Și mai are și un acțiș de la casa de discuri pe care scrie trist: ”The Farewell Show”...
Ca să nu avem discuții, data din 2010 este cea la care a avut loc concertul, apariția pe DVD având loc în anul 2011
Îmi luasem gândul de la ceva noutăți din partea lor, le ștergeam sidiurile și dividiurile de praf (din când în când, să nu le tocesc...), când mă trezesc cu newsletter din partea site-ului lor oficial:
Azi, 4 septembrie 2015, lansăm la apă un nou album!
Pune bani deoparte, Costeo!!!
”Cast in Steel” se numește L.P.-ul și este imprimat ca și ultimele materiale la casa de discuri We Love Music, distribuită de Universal Music.
Discul are 12 melodii, dintre care ”Under the Makeup” și ”Cast in Steel” au fost deja lansate ca single în lunile iulie, respectiv august 2015.
Cel de-al treilea extras va fi cea de-a treia piesă de pe disc, denumită ”The Wake” și care va apărea în multitrack pe data de 18 septembrie anul curent.
Componența trupei este aceeași - o amintesc doar pentru cei care nu-i cunosc suficient de bine:
- Morten Harket - voce (puteți să-i spuneți ”La mulți ani” în data de 14 septembrie, căci împlinește exact 56 de ani!);
- Pal Waaktaar-Savoy (născut Pal Waaktaar Gamst - chitară - încă un ”La mulți ani”, dar ceva mai rapid, pe 6 septembrie, căci împlinește 54 de ani) și
- Magne ”Mags” Furuholmen - clape, născut în data de 1 noiembrie 1962, dacă tot le-am menționat zilele de naștere.
Din păcate, albumul nu se găsește încă pe piața de la noi, nici măcar la așa-zișii ”distribuitori” Universal Music în România, care ar fi trebuit să-l lanseze și ei odată cu celelalte țări...
Pe piața din Europa, L.P.-ul ”Cast in Steel” al trupei A-HA despre care facem vorbire se comercializează cu prețuri cuprinse între 25,59 euro (vinil) și 44,99 euro (ediția Fanbox). Transport inclus pentru România.
Această din ultimă variantă de editare mai conține pe lângă albumul original, încă un CD cu șase piese pentru colecționari: ”The End Of The Affair”, ”Mother Nature Goes To Heaven”, ”Nothing Is Keeping You Here”, ”Shadowside” (Demo), ”Start The Simulator” (Stereophonic Mix) și ”Foot Of The Mountain” (Mark Sauders Remix).
Aceeași listă de melodii ca în ediția Fanbox este valabilă și pentru versiunea DeLuxe, care costă 23,99 euro.
Așadar, puneți bani deoparte pentru cel de-al nouălea album de studio A-HA, care se lansează astăzi.
Încă un lucru: cei trei și trupa de acompaniament pleacă apoi într-un turneu de promovare prin America de Sud și Europa, turneu ce se va întinde până în primăvara lui 2016.
Cine știe, poate mai iese de un dividiu, dar nu cred că va fi tot ”The Final Concert”...:)
Claudiu Costea

Marillion lansează cel de-al 18-lea album de studio

În data de 17 septembrie 2015 se împlinesc exact trei ani de la ultimul album lansat de cei de la Marillion - ”Sounds That Can't Be Made” (locul 43 în clasamentele de L.P.-uri din Marea Britanie, 29 în Germania și 22 în Olanda, între altele).
În septembrie 2015, Marillion iese pe piață cu cel de-al 18-lea album de studio, intitulat chiar așa, simplu: ”Album 18”.
Discul este imprimat în componența constantă a ultimilor ani, respectiv:
- Steve Hogarth - voce, clape, chitară și percuție;
- Steve Rothery - chitară;
- Mark Kelly - clape;
- Ian Mosley - baterie și
- Pete Trewavas - chitară bass.
În momentul de față, albumul nu poate fi cumpărat din nici un magazin de specialitate, ci doar pre-comandat de pe site-ul oficial al trupei: MARILLION.
Prețul de pornire este cel de 7 lire sterline pentru descărcarea de fișiere mp3, 10 lire sterline pentru descărcarea de fișiere FLAC și ajunge până la valoarea maximă de 166,06 lire sterline pentru ediția limitată DeLuxe.
Foarte interesantă și cu siguranță foarte cumpărată de către colecționari va fi varianta semnată personal de către toți cei cinci membri ai trupei - albumele au prețuri între 30 și 70,83 lire sterline.
Prețurile menționate mai sus includ și transportul, inclusiv pentru comenzile efectuate din România.
Vă reamintim că multe dintre single-urile de succes ale trupei Marillion pot fi ascultate atât în variantele de studio, cât și în variantele ”live” la postul nostru de radio, fie de pe vremea lui ”Fish”, fie după apariția lui Steve Hogarth în locul său (anul 1988).

Serialul ”Dr. House” de la TVR are o nouă oră de difuzare

Butonam aseară telecomanda televizorului, în așteptarea orei 21.00, oră la care începea de obicei serialul ”Dr. House” pe TVR1.
Fiecare cu părerea lui, dar mie-mi place. Și familiei și prietenilor.
Serialul, de el vorbesc.
Și cred că făceam și noi ceva puncte de audiență pentru postul național de televiziune.
Când colo ce să vezi, surpriză: se difuza emisiunea ”Vorbește liber!”
Chiar vorbeam zilele trecute într-un alt articol despre Prime Time la TVR 1, care se va dovedi credeam eu destul de eficient din punct de vedere financiar, datorită ratingului adus de emisiunile difuzate între orele 18.45 și 23.00.
Programul de seară de acum de la TVR 1 sună cam așa:
- ora 19.45 - Știri din sport;
- ora 19.59 - Telejurnal;
- ora 21.00 - emisiunea ”Vorbește liber!” (da, cu semnul exclamării);
- ora 21.55 - emisiunea ”Starea zilei”;
- ora 22.00 - emisiunea ”Starea nației” și
- ora 23.00 - serialul ”Dr. House”.
Nu știu ce să zic, dar cred că nu prea mai stă cineva să urmărească ceva la TVR între orele 21.00 și 22.00, după ”Telejurnal”.
De regulă, televiziunile de știri preiau de la TVR 1 ceea ce li se pare mai interesant din spusele invitaților și fac ei apoi alte ”emisiuni”.
Fanii lui Dragoș Pătraru vor reveni pe TVR 1 la ora 22.00, dar cam greu de crezut că vor rămâne pe frecvență și la ora 23.00, pentru a-i vedea isprăvile domnului doctor House...
Probabil există alte interese, mai departe de cele ale ratingului și implicit a încasărilor și eventualei redresări financiare a postului public de televiziune...
Că doar plătim noi abonamentele, nu-i așa!?

Blog sau website? Ce alegi?

Părerile sunt împărțite, după cum este și firesc.
Cei mai mulți utilizatori casnici însă înclină balanța în favoarea blogurilor.
Este și de înțeles, având în vedere gratuitatea de care beneficiază, manevrabilitatea și avantajul de a câștiga niște bani de buzunar. Uneori chiar mai mult de atât, chiar câteva sute de euro pe lună, în funcție de numărul de vizitatori pe care-i ai.
Profesioniștii însă afirmă cu tărie că website-ul este mult mai util.
Într-un fel așa este.
”Dă mai bine-n poză”, deși de multe ori costurile generate de producerea paginii de către firme abilitate (sau persoane fizice) sunt greu de acoperit.
Un website poate costa între 50 și câteva mii de euro, în funcție de complexitate, bineînțeles.
Blogul este gratuit, cel mai recomandat fiind cel de la BLOGGER.
Poți alege designul pe care-l dorești, te poți abona la știri și a le publica, poți afișa reclame de la Google, este foarte ușor de postat în domeniul foto și video, poți să-ți abonezi vizitatorii la noutățile pe care le publici și așa mai departe.
Totul este gratuit.
Ce este mai neplăcut este ”eticheta” pe care o vei avea - adresa ta se va numi www.XYZ.blogspot.com.
E un pic cam neplăcut la imagine, dar este foarte eficient.
Și până la urmă, ce mai contează adresa? Contează conținutul...
Totul e să postezi o dată la două-trei zile, dacă nu poți s-o faci chiar zilnic.
Google îți citește la un interval de câteva secunde tot ceea ce postezi și te va promova foarte repede. Are și interes, căci ești ”produsul” lui și poate câștiga și el (și tu) niște bani din publicitatea de pe blog.
Până acum câteva luni, nu puteai să te promovezi gratuit - folosind de exemplu un ”schimb de trafic” (cel mai eficient din lume este EASYHITS4U din Statele Unite) - căci Google îți putea anula reclamele de pe blog.
Acum însă văd că este permis și mii de oameni folosesc acest gen de autopromovare gratuită.
În schimb, pentru un website, plătești și apoi ești oarecum limitat de accesul pe care-l ai la modul de postare și variantele de scriere.
Dar arată mai bine și ai domeniul tău, ceea ce - repet - ”dă bine-n poză”...
Ca și o concluzie personală, cred că dacă ești liber din când în când, poți să-ți faci un blog gratuit. Postezi impresii de călătorie, fotografii pe care vrei să le împărtășești cu cititorii, rețete culinare, sfaturi pentru diferite domenii și așa mai departe.
Dacă ai firmă însă, e mai bine să-ți comanzi un website făcut de un profesionist.
Asta ca să-i împac pe toți...

Noul sezon din ”Starea nației” își schimbă ora de începere

Printr-un comunicat trimis ieri tuturor abonaților. Dragoș Pătraru anunță data și ora începerii noului sezon din emisiunea ”Starea nației”.
Spre deosebire de sezonul 2014-2015, ”Starea nației” se va difuza începând cu ora 22.00.
Prima apariție vdin noul sezon va avea loc în data de 31 august, tot pe TVR1.
Cel mai probabil, emisiunea va fi precedată de filmul serial ”Dr. House”, care va începe ca și acum la ora 21.00.
Astfel, preconizez o audiență respectabilă pentru postul național de televiziune în Prime Time, având în vedere calitatea știrilor difuzate, a serialului și a excelentei emisiuni ”Starea nației”.
Poate va fi și un pas înainte în redresarea financiară a instituției...

Cele mai ”harnice” newsletter-uri

Fără îndoială ați constatat și singuri că cele mai ”harnice” newsletter-uri sunt cele ale magazinelor online. Dintre acestea se remarcă în mod cert cele de la Emag, Domo, Flanco și Altex.
Asta în cazul în care - operațiune general-valabilă - v-ați înscris cu contul de e-mail sau ați făcut deja cumpărături de acolo.
Ofertele în aceste cazuri pot sosi în recipientul de corespondență electronică și de două-trei ori pe zi.
În domeniul publicațiilor online, cel mai prompt mi se pare a fi cel de la Hotnews, care trimite și el uneori de câteva ori pe zi subiectele de ultimă oră.
În paranteză fie spus, cei care sunt abonați la Hotnews pt descoperi cu mare ușurință faptul că mai toate știrile pe care ei le publică sunt apoi reluate de majoritatea posturilor de radio și televiziune din România. Cel puțin eu știu deja cam toate subiectele știrilor de la ora 19.00 și de multe ori schimb canalul...
E o modalitate foarte eficientă și de a manipula piața din România, de aceea vă recomand să priviți ”cu mai mulți ochi” știrile care vin dintr-o singură sursă...
Ca încă o remarcă personală legată de acest din urmă newsletter, am observat că în ultima lună intră în Spam.
Un al doilea newsletter ”harnic” ar fi cel de la Daily Business, care este prezent în fiecare dimineață în Inbox.
Și dacă ar fi să fac o ierarhie, ar mai fi în continuarea clasamentului cele de la România Liberă, Realitatea TV (care și el intră mai nou în Spam) și Mediafax.
Din domeniul economic-financiar, cel mai util mi se pare cel de la Supervizor, care - chiar dacă vine în Inbox la câteva zile distanță, vine cu informații foarte utile pentru societăți comerciale și nu numai.
Cam acestea ar fi cele pe care eu le văd ca fiind cele mai importante și ”harnice”.
Important însă este să vă abonați la mai multe surse, tocmai pentru a analiza din mai multe perspective informațiile care vi se oferă, de multe ori cu substrat sau cu încercarea de a vă manipula...