Polițele RCA pe anul 2016 s-au ieftinit

De-a lungul timpului am cumpărat polițe RCA din mai multe surse: am beneficiat de serviciile a patru firme de brokeraj și ale celor de la Emag.
De obicei, cumpăr la sfârșit de an, pentru anul următor, să știu că totul e în regulă și mai ales, să scap de grija ei.
Mă sună la fine de an 2015 una dintre firmele de brokeraj.
Nu-i dau numele, din motive lesne de înțeles:
”Să știți că polițele pentru anul 2016 se vor scumpi, ați văzut și dumneavoastră știrile de la televizor și poate ați citit și în presă... E posibil să crească și cu 50%...!”
Mi se face o ofertă, o compar cu cea de la Emag și gata, comand polița, cu valabilitate de un an. Așa e mai ieftin, decât să cumperi polițe valabile șase luni.
Mi se livrează gratuit prin curier și zic gata, am închis subiectul.
Asta era înainte de 31 decembrie 2015.
Mă pune intuiția - bat-o vina - să testez însă prețurile polițelor RCA și în a treia zi de an 2016.
Tot era duminică și n-aveam ce face...
Rău am făcut!
Sunt mai ieftine!!!
Dintr-o privire scurtă, undeva la 8%-10% mai ieftine decât erau în anul 2015...
Nu pot spune că regret amarnic prețul plătit, ci regret faptul că m-am lăsat influențat de minciunile asiguratorilor, care au împânzit mass media cu amenințarea scumpirii.
E lesne de înțeles că au avut nevoie de finanțare și de aceea au lansat zvonul pe piață.
Ca să nu pățiți ca mine, îmi permit să vă dau un sfat: aplicați pe site-ul celor de la Emag (nu am nici un comision de la ei, așa că nu am nici un interes în asta) și consultați prețul poliței RCA cu câteva zile înainte de expirarea celei vechi.
Datele rămân salvate pe site, așa că va trebui doar să cereți afișarea ofertelor curente.
Și repet, dacă bugetul vă permite, achiziționați-o pentru un an de zile, căci e mai ieftin așa.
Cineva o să mă acuze că sfătuiesc lumea să adere la globalizare, astfel încât doar câteva firme din România să fie recomandate în practicarea acestor tipuri de servicii.
Dar ce altceva poți să faci, atâta vreme cât un broker de asigurare - care câștigă un comision din faptul că ai cumpărat-o prin el - nu are minima decență de a te sfătui corect?
Din bucuria faptului că te-a făcut să cumperi prin el, a mai câștigat un leu sau doi la comision.
Dar ceea ce nu știe el încă este faptul că m-a pierdut de client, definitiv.
Căci în mod sigur știa că de la începutul anului 2016 se vor ieftini...

Bilete la concertele LARA FABIAN în România

Unul dintre cele mai însemnate turnee muzicale ce vor avea loc în România în anul 2016 este cel al artistei belgiene LARA FABIAN.
În fapt este o revenire a cântăreței în țara noastră, ea urmând a susține concerte pentru a doua oară la București și pentru prima oară în Cluj Napoca.
Turneul din care fac parte cele două spectacole se numește ”Un soir autour du Monde”, reprezentațiile urmând a avea loc astfel:
- în data de 20 aprilie 2016 la Sala Polivalentă din Cluj Napoca și
- în data de 22 aprilie 2016 la Sala Palatului din București.
Ambele spectacole vor începe la ora 20.00.
Pentru moment, vă sfătuim să profitați de Pre-Sale - reduceri la prețul biletelor - și să achiziționați la ofertă biletele puse în vânzare.
Pentru concertul de la Cluj, tariful biletelor este cuprins între 69 de lei (redus de la 89 de lei, categoria IV) și 310 lei (redus de la 330 lei, categoria VIP).
BILETE PENTRU CONCERTUL DE LA CLUJ NAPOCA SE GĂSESC AICI - Cumpără online.
În cazul biletelor pentru concertul de la București, se aplică de asemenea (pentru scurt timp) o reducere promoțională.
Astfel, puteți achiziționa bilete cu prețuri cuprinse între 109 lei (față de 129 lei, categoria VI) și 360 lei (față de prețul de listă de 380 lei, categoria VIP).
BILETE PENTRU CONCERTUL DE LA BUCUREȘTI SE GĂSESC AICI - Cumpără online.
Ambele direcționări sunt către site-ul Eventim.ro, site pe care veți regăsi și alte concerte spectaculoase programate în acest an, cum ar fi cele al lui Andre Rieu, Nana Mouskouri, Charles Aznavour, Brian May & Kerry Ellis, Queen & Adam Lambert și The Dire Straits Experience - printre alții.

Carrefour a cumpărat Billa

Bomba anului 2015 în retailul românesc!
Și chiar este o bombă:
CARREFOUR a cumpărat BILLA!
Din câte se pare, tranzacția a avut finalizarea în seara zilei de 21 decembrie 2015, după o serie de mai bine de nouă luni de negocieri.
Valoarea exactă a tranzacției nu a fost încă făcută public, dar din câte se pare, este vorba despre o sumă apropiată de 100 milioane de euro.
Germanii de la BILLA au fost ”curtați” și de către Mega Image, dar se pare că oferta francezilor de la CARREFOUR a fost mai generoasă.
Astfel, rețeaua CARREFOUR în România se va extinde cu preponderență în partea de sud-est a țării și în zona Moldovei.
Se estimează că vânzările companiei franceze se vor majora cu aproape 300 de milioane de euro anual, aducând CARREFOUR pe locul doi în România, după KAUFLAND, din acest punct de vedere.
Rămâne de văzut acum ce unități BILLA își vor schimba denumirea și organizarea și de asemenea, care dintre unități vor fi închise, din motive de dublare sau amplasare prea apropiată.

Cel mai ascultat radio online din România

Mulți dintre cei care activează în domeniul mass media sau mulți dintre amatorii de statistici sunt îndrumați în luare unor decizii în ceea ce privește campaniile publicitare de rapoartele oficiale de audiență, date publicității de trei ori pe an.
Datele oferite se referă strict la posturile de radio care emit în eter.
Noi considerăm însă deosebit de utile informațiile oferite de mediul online, mai exact spus de Shoutcast, sistemul care numără în timp real IP-urile conectate la serverele posturilor de radio care emit (și) în eter.
În ultimii ani - trei sau patru, nu mai știu exact - lider absolut de audiență este Magic FM.
Cele mai fructuoase luni pentru postul de radio citat mai sus sunt iulie-august și decembrie.
Vara dau lovitura cu acea campanie prin care afirmă că ”alungă țânțarii” și iarna, în decembrie, știți bine că ei sunt ”Radioul lui Moș Crăciun”.
Ei bine, suntem într-o dimineață de 16 decembrie, la jumătatea lunii cadourilor.
Ora la care scriu statistica este una potrivită - 09.00.
Accesare Shoutcast.com
Cuvânt cheie în căutare: ”România”.
Statistică oferită de Shoutcast.com:
Pe locul 1 - Magic FM, cu 8.269 ascultători.
Pe locul 2 - Kiss FM, cu 5.603 ascultători.
Pe locul 3 - Radio ZU, cu 5.206 ascultători.
Pe locul 4 - Radio România Internațional, cu 1.865 ascultători.
Pe locul 5 - Rock FM, cu 1.102 ascultători.
Aceștia sunt primii cinci ocupanți ai clasamentului realizat ad-hoc.
Puteți intra oricând pe SHOUTCAST pentru a urmări audiențele în timp real.
FOARTE IMPORTANT:
- Acesta este sondajul realizat după cum spuneam, la ora 09.00 dimineața.
Pe parcursul zilei, undeva între orele 11.00-13.00, Magic FM ajunge să depășească lejer 15.000 ascultători.
- Subliniez faptul că am trecut doar câteva dintre cele mai ascultate posturi de radio din România care utilizează stream prin Shoutcast.
- Link-urile care apar în statistica Shoutcast sunt cele valabile pentru EMISIA DIN BUCUREȘTI.
Dacă veți încerca vreodată să ascultați Kiss FM, Magic FM, Radio ZU sau Rock FM cu una dintre stațiile locale, veți asculta în fapt emisia de la București.
Este posibil (deși mă îndoiesc amarnic) să existe alte stații care să depășească aceste cifre și care să folosească alt tip de stream.
- La nivel mondial, la aceeași oră la care scriu acest material, cel mai ascultat post de radio online este - ca de obicei în ultimii ani - postul COOLfahrenheit 93, care depășește la această oră 22.000 ascultători...
Așadar, atunci când doriți derularea unei campanii publicitare la unul dintre posturile de radio de mai sus, luați în calcul și aceste statistici.
Dar - normal! - costul este pe măsură...
Audiție plăcută!
Claudiu Costea

”Vocea României” sau PRO TV la superlativ

Majoritatea dintre noi urmărim de ani de zile (nici nu mai știu exact câți) emisiunea celor de la PRO TV:
”Vocea României”.
Asta e sigur, căci sondajele de audiență au dovedit mereu un impact major al show-ului în rândul românilor.
Dacă nu mă înșel, cred că în proporție de 95% au depășit audiențele celor de la Antena 1.
Nu știu cum se face însă, dar în anul acesta, cei de la PRO s-au întrecut pe ei înșiși.
În primul rând e vorba despre scenografie.
Exact ce trebuie să iasă perfect pe sticlă. Scenă, decor și lumini.
Apoi ar fi imaginea care iese pe sticlă. Calitatea ei.
Spre deosebire de alte posturi de televiziune din țara noastră, PRO TV a făcut o foarte înțeleaptă investiție în infrastructură, trecând la formatul HD.
Chiar mă uitam în pauzele publicitare la emisiunea concurentă de la Antena 1 (”X Factor”) și credeți-mă că de multe ori mă întorceam la PRO.
Preferam să văd reclamele decât imaginea de slabă calitate de la Antena 1. De restul posturilor nici nu mai pomenim - Prima TV depășește orice imaginație în sensul acesta...
Și sunetul e perfect, căci vine la o calitate superioară celui în format standard. Totuși, e vorba despre o emisiune al cărei format se bazează pe muzică, deci ar trebui să transmită calitate, nu-i așa!?
Apoi ținutele celor care apar în emisiune - de la Loredana până la instrumentiștii din spatele tuturor melodiilor.
Păi fiți sinceri și comparați ținuta și coafura Loredanei cu cea a Deliei...
Și spre bucuria mea și a multora dintre cunoscuți, faptul că ”Vocea României” apreciază cu adevărat talentele, indiferent de culoarea pielii și de naționalitatea lor.
Am rămas surprinși cu toții de interpretările celor doi concurenți de culoare, dar să fim sinceri, sunt foarte buni!
Și fără nici un fel de discriminare sau de comentariu ipocrit, au ajuns în finală!
Nu spun aici cu cine țin, dar în mod sigur cu unul dintre ei.
Căci au ajuns meritat acolo...
Cei de la PRO merită cu prisosință vorbe de laudă.
Din păcate însă, alte televiziuni nu înțeleg să modifice anumite aspecte în modul de transmitere a imaginilor, în modul de prezentare și mai ales, în abordare.
Funcționează pe principiul ”Lasă bă, că merge-așa...”
Asta până când ne vom decide și noi ce canal punem ca favorit la telecomandă...

PRO FM mărește tarifele de difuzare

Cei care activează în domeniul publicității și cei care sunt clienți ai agențiilor de publicitate din România cunosc foarte bine faptul că postul de radio PRO FM este unul dintre cele mai accesibile din punct de vedere al costurilor.
PRO FM are tarife de difuzare a spoturilor publicitare situate undeva la 40%-50% față de alte rețele radio din țară și asta a permis și clienților locali - mai puțin potenți din punct de vedere financiar - să deruleze campanii la costuri convenabile.
Odată cu împărțirea frecvențelor între PRO FM și DIGI FM însă, radioul care face obiectul acestui articol a decis majorarea tarifelor de difuzare.
Majorarea nu este mare și nu este valabilă pentru toate localitățile din țară.
Amănunte despre noile prețuri PRO FM pot fi obținute în rubrica TARIFE PRO FM de pe coloana din stânga a paginii noastre.
Întrebarea care se pune este dacă această măsură - luată unilateral de PRO FM - va fi în avantajul rețelei.
Spun asta întrucât postul de radio a rămas cu mai puține stații locale în exploatare (cele de mare putere și mică putere - vezi cazul Oradea - care a trecut în curtea DIGI FM) și ca atare, mă aștept la o retrogradare a cotei pe care o deținea în clasamentul audiențelor.
Mă opresc din nou asupra marii greșeli făcute în cazul Oradea, căci stația locală de acolo era deosebit de avantajoasă din punct de vedere al acoperirii (avea o rază de acoperire extraordinar de mare) și ca atare, convenea de minune tuturor advertiser-ilor care derulau campanii în zonă.
Acum PRO FM NU mai deține nici o stație de emisie în Oradea, majoritatea campaniilor derulându-se pe Kiss FM, Magic FM și Radio Favorit.
Vom vedea în următorul sondaj de audiență care va fi locul ocupat de PRO FM în ierarhia rețelelor radio din țară și dacă decizia majorării de tarife a fost luată în mod rațional.

Mihai Găinușă, Bogdan Strătulă și Marius Vintilă sunt la Radio 7

Ordinea în care i-am menționat în titlul acestui articol pe Mihai Găinușă, Bogdan Strătulă și Marius Vintilă este pur alfabetică.
Nu am ținut cont de vechimea lor în lumea radioului și nici de renumele pe care-l poartă în anii petrecuți în această ramură mass media.
Sunteți cu toții de acord că sunt... celebri!
Ei bine, pe Mihai Găinușă îl puteți asculta în fiecare dimineață - de luni până vineri, între orele 07.00-10.00 - alături de cunoscuta Laura Ivăncioiu - la postul de Radio 7 din București.
Emisiunea celor doi se numește ”7 Dimineața”.
Căutați pe scală frecvența de 103,4 MHz.
Repet, în București.
”RADIO 7” - acesta este postul de radio pe care-l veți găsi.
Acolo îl veți găsi și pe Marius Vintilă - care are o emisiune zilnică, tot de luni până vineri în direct, cu reluare noaptea, după ora 01.00.
Emisiunea lui se numește simplu ”Cuvinte cu Marius Vintilă”.
Bogdan Strătulă poate fi ascultat în fiecare duminică, începând cu ora 20.00, la emisiunea ”Urban Sunsets”, care durează până la 01.00 în noapte...
Alături de cele patru nume trecute mai sus, îi veți descoperi și pe Tibi Ursan (zilnic de la ora 10.00), Robert Tache (de la 14.00) Mihai Dinu - cu show-ul ”Lista lui Dinu”și Marius Chivu - cu emisiunea al cărei nume spune totul: ””All You Can Read”.
Un cuvânt în plus despre Robert Tache, căci sigur nu știați asta:
A primit premiul ”Microfonul de Aur” pentru cea mai bună emisiune de critică jurnalistică și premiul ”Vasile Preda” acordat de trustul de presă al Armatei Române...
Mai comentați...?
Știrile sunt difuzate din jumătate în jumătate de oră, de luni până vineri între 07.00-19.00, iar în weekend între 08.00-14.00.
Despre muzica Radio 7: bună!
Dar nu ceea ce oferă stațiile CHR, ci un Adult Contemporary mai rafinat, ce combină Pop, Rock și Electro alese pe sprânceană.
O să vedeți voi...! Sau mai bine spus, o să ascultați voi!
A fost și pentru mine un șoc trecerea lui Mihai Găinușă (obișnuit cu genul de la Kiss FM și Radio 21) de la CHR la AC, dar eu zic că se descurcă bine. Și n-ar avea de ce...
Mai ales cu Laura Ivăncioiu alături...
Ca și estimare, opinia mea este că vor trece lejer ca audiență peste alte posturi de radio din București, gen Gold FM și Radio Romantic.
Repet, este părerea mea.
Vom vedea confirmarea sau infirmarea după ce va fi publicat următorul sondaj de audiență în care vor fi incluși și cei de la Radio 7.
Îi puteți asculta și online pe RADIO 7.
Dacă vă interesează, TARIFELE DE PUBLICITATE RADIO 7 sunt publicate AICI.
Mult succes Radio 7!

Țării cât mai multă muzică Rock!

Nu știu cum se face, dar de ceva vreme încoace, cam toată lumea din jurul meu declară că ascultă muzică Rock.
Chiar și cei tineri, care erau vrăjiți de mega-succesul Deliei cu piesa de mare angajament în care talentata muziciană declara că e beată...
Am dat un exemplu doar, ca să vă faceți o idee la ce tip de melodii mă refer.
Cred că schimbarea de ”taste” a venit după mediatizarea tragediei de la clubul ”Colectiv” din București.
Și poate și din cauza emisiunii ”Vocea României”, în care Tudor Chirilă face notă discordantă, promovând la maxim muzica Rock prin afirmații și melodiile alese.
Interesant e că cei trecuți de 50 de ani nu mai ascultă Rock, ci au trecut la Blues. Și dacă stai mai mult de vorbă cu ei, spun că Rock-ul e ceva fumat, trecut, că Blues-ul e mult mai rafinat, mai evoluat, mai pentru oameni cu carte... Nu pentru pleava asta de copii care acum descoperă AC/DC, Metallica, Nickelback și alte trupe consacrate...
Bun.
Zic hai să vedem dacă așa stăm, cu adevărat.
Se ascultă muzică Rock în România sa avem din nou de-a face cu un val de ipocrizie?
Consult cel mai relevant site din lume, în cazul posturilor de radio: Shoutcast.com.
Chiar dacă e doar ora 08.30 dimineața.
Dau căutare după cuvântul (firesc) ”România”.
Pe primul loc în audiențele online prin Shoutcast, e Magic FM, ca de obicei în ultimii ani.
Are peste 8.600 de ascultători online.
Magic FM difuzează muzică Rock?
Nu, nu difuzează.
Pe locul doi, Kiss FM.
Are peste 5.500 de ascultători online.
Kiss FM difuzează muzică Rock?
Nu, nu difuzează.
Pe locul trei: Radio România Actualități.
Are peste 2.200 de ascultători online.
Aceeași întrebare: difuzează Radio România Actualități muzică Rock?
Foarte puțin, aproape deloc.
Mă uit și la serverul meu atunci când difuzez de exemplu Ozzy Osbourne cu Lita Ford - ”If I Close My Eyes Forever”, o baladă de nota 10, fără îndoială.
Pierd cel puțin un sfert din ascultători...
Și atunci unde sunt ascultătorii de muzică Rock?
Hai să ne revenim totuși un pic...
Zic...

Salariul minim pe economie în 2016

Potrivit bugetului pe anul 2016, salariul minim pe economie NU va crește, rămânând la valoarea actuală, respectiv cea de 1.050 de lei - calculată pentru un număr de 168,667 ore lucrătoare pe lună.
Este foarte posibil însă ca după prima parte a anului 2016, în funcție de încasările realizate de către stat, această valoare să crească.
De asemenea, tot pentru anul 2016, bugetarii nu au prevăzute primirea de tichete de masă, de premii și de vouchere de vacanță.
După aceste vești proaste însă, cei care doresc să ia un credit prin programul ”Prima casă” primesc o veste bună: dobânda calculată la creditare va fi de ROBOR + 2%, față de ROBOR + 2,5% în anul 2015.
Poate cifra nu pare mare la prima vedere, dar la un credit cu valoare mare, aceasta se va simți destul de mult.