Cine și cu ce ne ascultă

Am făcut de curiozitate o statistică a celor care ne ascultă online și spre bucuria mea, părerea emisă în urmă cu câțiva ani de ”analiștii” în domeniu este contrazisă: Mai-marii Internetului declarau că ponderea celor care ascultă radio online este mică, mai ales în ceea ce privește utilizatorii de telefonie mobilă...
Am reușit să calculeZ în linii mari proveniența ascultătorilor după IP-uri și am ajuns la următoarele concluzii:
Cei mai mulți ascultători provin din rândul celor abonați la RCS-RDS (aproximativ 80%), urmați de Vodafone (10%), Orange (5%) și Telekom (5%).
Din punct de vedere al softurilor utilizate, cei mai mulți utilizează clasicul Winamp (75%), urmați de utilizatorii de Windows Media Player (10%), VLC (10%) și BS Player (5%).
Foarte interesant - și aici ne întoarcem la primul paragraf - este faptul că mare parte din utilizatorii de servicii RCS-RDS ne ascultă și prin intermediul telefoanelor mobile.
Cele mai folosite aparate sunt Samsung GT-I9505 (Android 5.0), Samsung SM-T230 (Android 4.4.2), MT6592 (Android 4.2.2) și Alcatel (Android 4.2.0).
Se pare așadar că oferta de conectare a celor de la RCS-RDS, respectiv convorbiri nelimitate și trafic de date nelimitat pe mobil a prins foarte bine.
Sursele de trafic cele mai uzitate sunt pagina proprie, RADIOTUNA și TUNEIN.
Mulțumim pe această cale tuturor celor care ne urmăresc și sperăm că eforturile noastre de a difuza muzică de calitate nu se vor dovedi în van...

Topul audiențelor radio online

Așa după cum promiteam în urmă cu o săptămână, atunci când realizam clasamentul celor mai ascultate posturi de radio pe Internet din România la ora 08.00, iată că revenim cu statistica realizată la ora 09.00.
Ca și în ultimele luni bune de zile, pe poziția fruntașă se menține Magic FM, urmat la fel ca înainte, de posturile Kiss FM și Radio ZU.
Reamintesc faptul că statistica este realizată DOAR pentru posturile de radio care emit utilizând Shoutcast.
Cuvânt cheie pentru căutare: ”Romania”, cu excepția Radio ZU și Național FM care nu utilizează acest cuvânt în denumirea postului și ca atare, căutarea a fost realizată manual.
Așadar, iată topul celor mai ascultate posturi care emit online, la ora 09.00, ora României:
 1. Magic FM = 6.109 ascultători;
 2. Kiss FM = 5.408 ascultători;
 3. Radio România Actualități = 1.905 ascultători;
 4. Rock FM = 989 ascultători;
 5. One FM = 302 ascultători;
 6. Radio Live 247 = 272 ascultători;
 7. Național FM = 246 ascultători;
 8. Radio Cafe = 172 ascultători;
 9. Radio Taraf = 170 ascultători;
10. Radio Popular = 154 ascultători.
Statistic vorbind și pentru a avea un termen de comparație, la aceeasi oră, cele mai ascultate posturi de radio sunt:
1. Radio CoolFahrenheit93 = 23.106 ascultători, urmat de
2. Radio Russian Hit = 10.256 ascultători și
3. Hitradio OE3 = 7.025  ascultători.
Cei interesați vor putea trage singuri concluziile...

Vara secetoasă anunțată pentru anul 2015

Suntem la jumătatea verii 2015.
Mă trezesc dimineața devreme (chiar prea devreme) și mă uit la termometrul exterior: 8 grade Celsius.
Repet: opt grade Celsius.
Nori negri pe cer.
Nu termin de făcut cafeaua și se pornește potopul: o ploaie puternică, estimez eu undeva la 30 de litri pe metrul pătrat.
Și-mi aduc aminte - pentru a câta oară? - de previziunile meteo apărute prin luna mai a acestui an pe toate posturile de radio și televiziune din România: ”O vară secetoasă și foarte caldă.”
De unde atâta?
Și mai ales, cum îți permiți să faci predicții meteo pentru un asemenea interval - trei luni de zile?
Consult ca omul cu bun simț și spirit de orientare principalele site-uri meteo din lume, cele cărora le cam dau crezare: Accuweather și Weather.
Nici unul dintre site-uri nu fac predicții pe mai mult de 14 zile.
Eventual o STATISTICĂ a ultimelor intervale de timp din anii ce-au trecut.
Cât de nepriceput trebuie să fii să faci informări meteo pentru trei luni și mai ales, să sperii o țară întreagă cu seceta pe care tu o dai din bobi?
Sau vrei să scazi prețul grâului?
Sau vrei să nu avem clienți pe litoralul românesc în această vară?
Zău dacă nu i-aș acuza de subminarea economiei naționale pe cei care au nesimțirea de a face astfel de predicții.
Sunt interese mari și bineînțeles ascunse în spatele ”agențiilor de știri” care publică astfel de informații, pe care din păcate, le preiau și neștiutorii cititori de promptere.
Cred că este al cincilea an în care scriu că NIMENI, absolut nimeni în lumea asta NU POATE PROGNOZA EVOLUȚIA DATELOR METEO PE TREI LUNI!
Citiți cu mare atenție așadar astfel de dezinformări și mai ales, consultați numai paginile de Internet care au cu adevărat specialiști și aparatură performantă în spate.

Știrile despre turismul din Grecia

Cu siguranță suntem cu toții îngrijorați de evoluția acordului dintre Grecia și ”Troica” și implicit, de creșterea sau scăderea cursului valutar și mai ales - cei care doresc să-și petreacă acolo concediul estival - de surprizele mai mult neplăcute pe care le-ar avea ca turiști în această țară.
Am urmărit cu deosebit interes știrile difuzate în ultima lună de principalele posturi de televiziune și cele apărute în presa electronică din România.
Foarte interesante concluzii:
Dacă cei de la Pro TV și Digi 24 - care și-au trimis acolo corespondenți foarte competenți și bine informați - relatează despre intrarea turismului în criză, respectiv anulări de rezervări, scăderi de clientelă în restaurante și lipsa alimentelor din supermarketuri (vezi știrile Digi 24 de duminică, 12 iulie 2015), cei din presă vorbesc despre scăderi ale tarifelor de cazare și dau asigurări că nimic nu se întâmplă în mod deosebit în Grecia...
Fiți foarte atenți:
Eu mai degrabă aș da crezare corespondeților de la fața locului, care au intervievat (și) români din Grecia care au terase, restaurante și firme în această țară.
De ce?
Pentru că în mod evident și știut de ani de zile, în spatele știrilor publicate de unele medii de informare există interese ascunse - agenții de turism care manipulează sau care au anumite înțelegeri cu respectivele publicații.
Cel mai bun mod de verificare este testarea pe Booking.com sau pe alte site-uri specializate în rezervări online.
Rezervările se fac în cele mai multe cazuri cu cardul de credit.
Băncile grecești nu mai operează tranzacții, se știe.
Și atunci cum vor putea încasa deținătorii de obiective turistice banii clienților?
Cine credeți că merge cu portofelul doldora de bani lichizi în Grecia, știut fiind că mare parte a europenilor plătesc din reflex cu cardul peste tot pe unde merg?
Cine credeți că are garanția că atunci când se va afla pe teritoriul grecesc, în plină vacanță, nu se vor majora taxele (în principal TVA-ul, după cum se vorbește) și nu-i vor ajunge banii de sejur?
Sincer: te-ai mai duce într-o țară atât de nesigură din punct de vedere financiar?
Sau de ce nu ai fi îngrijorat de eventualele mișcări de stradă care ar putea izbucni?
Le-aș recomanda tuturor un pic de atenție atunci când urmăresc știrile referitoare la subiectul Grecia.
Nu toate spun adevărul, spre rușinea lor...

Adverbele în publicitate

Am urmărit în ultima vreme cu mare atenție formulările utilizate în spoturile publicitare de ofertă pentru câteva dintre marile lanțuri comerciale din România și inițial, am fost destul de revoltat de utilizarea obsesivă a adverbelor în formulare.
Se spunea în multe spoturi că un anumit produs ”costă acum doar... lei”, prețul numitului obiect fiind în sine unul destul de mare pentru puterea de cumpărare a românilor.
După cum spuneam, inițial am fost cam revoltat: cum poți să spui că un televizor marca X costă ”numai 3.999 lei”, știut fiind că ai noștri conaționali sunt totuși destul de limitați din punct de vedere financiar. Asta ca să nu spun că sunt destul de săraci pentru a cumpăra la un astfel de preț.
Strategia însă funcționează foarte bine.
Dacă utilizezi în textele reclamelor cuvinte ca ”decât”, ”doar” sau ”numai”, reușești să ai efect. Psihicul percepe foarte bine influența adverbului și ca atare, îndeamnă cumpărătorul la achiziție.
Fenomenul e verificat de noi în cazul unui supermarket și a două magazine online, care au succes cu astfel de formulări.
Mulți dintre cumpărători își permit să facă credite și să achiziționeze acele produse promovate astfel, chiar dacă după ceva timp, vor observa că prețul le-a scăzut și chiar dacă știu că vor plăti o anumită dobândă.
Așadar, strategia dă roade...
Numai atât am vrut să spun...

Licențele Radio Guerrilla

După cum probabil ați aflat, sentința definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție prin care Realitatea Media - deținătoarea frecvențelor postului de Radio Guerrilla - a decretat că acestea din urmă vor trece în administrarea Consiliului Național al Audiovizualului și ca atare vor fi scoase la concurs, așa după cum prevede legislația în vigoare.
Întrebarea care se pune este: când va avea loc concursul pentru atribuirea acestor frecvențe radio?
În mod legal, termenul de scoatere la concurs este de 45 de zile de la intrarea frecvențelor în administrarea CNA - respectiv data de 20 iunie 2015.
Așadar, teoretic, concursul ar trebui să aibă loc în jurul datei de 04 august 2015, însă având în vedere perioada de concedii, este posibil ca termenul să fie fixat la începutul lunii septembrie a anului curent, așa după cum a declarat Laura Georgescu, președinta CNA.
Pe de altă parte însă, unii membri ai aceleiași organizații au declarat că pachetul Radio Guerrilla va fi scos la concurs odată cu punerea la dispoziție a celor interesați și a altor frecvențe radio, la o dată nespecificată până în prezent.
Reamintesc faptul că frecvențele Radio Guerrilla au fost retrase în data de 19 septembrie 2013, întrucât nu mai erau operate de către titularul de licență - Realitatea Media - ci de o altă entitate comercială, SC EXpresiv SA.
Din multele discuții consemnate în mediul online, se pare că întreaga fostă echipă a postului dorește să participe la concurs, determinată fiind să revină la postul care a consacrat-o.
Între timp însă, ”copii” ale Guerrilla pot fi regăsite la Gold FM și Tananana.
Rămâne de văzut dacă Mihai Dobrovolschi și Liviu Mihaiu - cele mai reprezentative voci Guerrilla - vor reuși
să-și recâștige măcar una dintre cele 23 de frecvențe terestre. (Radio Guerrilla a mai deținut pe lângă cele 23 de frecvențe terestre încă una, de retransmisie satelit). 
De asemenea, este de urmărit ce va face Dobrovolschi cu postul de radio pe care îl deține la Suceava - ”Eu-Inimă-Radio”, frecvență (90,4 MHz) pe care câștigat-o în cadrul concursului de acordare organizat de CNA în noiembrie 2013.

Audiențe radio online 07 iulie 2015, ora 08.00

După cum probabil știți foarte bine, agenția noastră de publicitate se ocupă de ani de zile - între altele - de monitorizarea audienței realizate de principalele posturi de radio din România care emit online și utilizează Shoutcast.
Reluăm astăzi tradiția, în special datorită discuțiilor avute recent cu unii dintre clienți, care nu sunt foarte hotărâți în alegerea stației radio potrivite pentru derularea campaniilor publicitare.
Spre deosebire de alte dăți, în primele șapte zile ale lunii iulie 2015, am monitorizat audiența realizată la ora 08.00.
Stream: realizat prin Shoutcast;
Cuvânt cheie în alegerea stațiilor: România.
Ora măsurătorii: 08.00.
Ca și în ultimii (cel puțin) trei ani de zile, pe locul fruntaș se menține Magic FM, urmat de Kiss FM și Radio ZU.
Astfel, pe primele zece poziții, în săptămâna 01-07 iulie s-au situat, în ordine:
 1. MAGIC FM = 3.423 ascultători;
 2. KISS FM = 3.109 ascultători;
 3. RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI = 1.389 ascultători;
 4. ROCK FM = 668 ascultători;
 5. ONE FM = 206 ascultători;
 6. RADIO CAFE = 124 ascultători;
 7. RADIO HOT STYLE = 116 ascultători;
 8. DOCTOR FM = 109 ascultători;
 9. RADIO HIT = 84 ascultători și în fine
10. RADIO FRANCE INTERNATIONAL = 83 ascultători.
După cum probabil intuiți, numărul de ascultători va crește odată cu înaintarea în timp.
Următorul articol pe această temă va avea ca măsurătoare perioada 08-14 iulie, însă vom preleva datele audiențelor online de la ora 09.00.

Notele de înscriere la liceu în județul Brașov 2015

Inspectoratul Școlar al Județului Brașov a dat publicității mediile notelor obținute de elevii care terminat în anul 2015 clasa a VIII-a și care au susținut examentul de capacitate.
Notele prezentate în documentul de mai jos sunt cele de ADMITERE ÎN LICEU - fiind calculate pe baza algoritmului de calcul cunoscut.
Așadar, mediile conțin și notele calculate pentru clasele V-VIII, fiind cele care vor fi luate în considerare la admiterea în liceu.
Pentru a vizualiza notele de admitere pentru ADMITEREA ÎN LICEU - ANUL 2015 - accesați acest link.
Fișierul este de tip pdf și conține un număr de 93 de pagini.
Ca atare, vă sfătuim să așteptați încărcarea lui.
Fișierul este pus la dispoziție de MYTEX.

Locuri de muncă bine plătite în Cehia

Cauți un loc de muncă bine plătit?
Îți oferim noi unul, în domeniul producției de componente IT!
Și nu oriunde, ci în... Cehia!
Ai transportul și cazarea GRATUITE!
Primești un avans din salariu după primele 3 zile de muncă şi un bonus de stabilitate de 200 de euro dacă lucrezi mai mult de 2 luni!
În plus, mai primești 100 de euro bonus dacă recomanzi pe cineva care vrea să lucreze alături de tine!
Sună acum la Express People - 0721/206.416 și fă-ți bagajele pentru Cehia!
Relații suplimentare pe pagina oficială EXPRESS PEOPLE - ACCESAȚI AICI.