Salariul minim pe economie în 2016

Potrivit bugetului pe anul 2016, salariul minim pe economie NU va crește, rămânând la valoarea actuală, respectiv cea de 1.050 de lei - calculată pentru un număr de 168,667 ore lucrătoare pe lună.
Este foarte posibil însă ca după prima parte a anului 2016, în funcție de încasările realizate de către stat, această valoare să crească.
De asemenea, tot pentru anul 2016, bugetarii nu au prevăzute primirea de tichete de masă, de premii și de vouchere de vacanță.
După aceste vești proaste însă, cei care doresc să ia un credit prin programul ”Prima casă” primesc o veste bună: dobânda calculată la creditare va fi de ROBOR + 2%, față de ROBOR + 2,5% în anul 2015.
Poate cifra nu pare mare la prima vedere, dar la un credit cu valoare mare, aceasta se va simți destul de mult.

Recepționarea HD FĂRĂ DECODOR a posturilor TV oferite de RCS-RDS

În cazul în care sunteți abonați ai furnizorului de televiziune prin cablu RCS-RDS și doriți să urmăriți în FORMAT HD transmisiunile TV, vă arătăm care sunt pașii de urmat:
1. Trebuie să dețineți un televizor Full HD, foarte ușor de achiziționat în ultima vreme;
2. Trebuie să dețineți abonamentul minim de 29 de lei - Digital - la care se pot adăuga extraopțiuni (ne vom referi mai jos la ele).
FOARTE IMPORTANT!
Televizorul trebuie în mod obligatoriu să aibă TUNER DVB-C (Cablu) pentru a recepționa astfel de semnal.
Atenție mare ce tip de televizor achiziționați, verificați disponibilitatea în magazin sau online.
Procedura este simplă:
Introduceți cablul RCS-RDS DIRECT în televizor.
Setați ca țară de funcționare Cehia, Danemarca sau Germania.
NU setați niciodată Franța! Televizorul se poate bloca și va cere o parolă de deblocare, formată din patru cifre.
Scanați COMPLET sau CABLU-DIGITAL posturile de televiziune furnizate, FĂRĂ A BIFA AUTONUMEROTAREA. Acest lucru vă va da posibilitatea de a edita apoi posturile recepționate - mai ales în cazul televizoarelor marca LG.
În cazul televizoarelor Samsung, canalele pot fi editate și mutate foarte ușor. LG are o configurare ușor mai anevoioasă, dar realizabilă...
Veți recepționa peste 62 de posturi Digitale și peste 124 de posturi analogice.
Printre posturile de televiziune pe care le puteți recepționa în format HD sunt DIGI (toate posturile), PRO TV HD, ACASĂ HD, SPORT.RO HD și multe altele.
În cazul în care doriți să adăugați extraopțiuni la abonamentul Digital de bază, iată care sunt acestea:
- Digi Film = + 3 RON;
- HBO = + 13 RON;
- CINEMAX = + 7 RON;
- HBO MAX PACK (adică HBO, HBO Comedy și Cinemax) = + 14 RON și
- SUPER ONE = + 1 RON (Atenție la parolarea postului).
Tarifele includ TVA.
În cazul în care doriți și montarea unui Card CI+, acesta poate fi achiziționat sau luat în custodie de la RCS-RDS.
Se introduce cardul în suport și apoi în slotul său din televizor.
Scanați apoi din nou toate posturile.
Așadar, nu este neapărată nevoie de existența unui decodor HD pentru a le urmări în mod direct.
Mult succes!

Bilete concert ADELE

Odată cu lansarea ultimului ei album - intitulat simplu ”25” și despre al cărei videoclip de promovare am scris AICI - ADELE a înregistrat un nou record mondial în ceea ce privește vânzarea de albume. Astfel, în primele șapte zile de la lansare, discul ei a fost cumpărat în peste 3.300.000 exemplare...
Firesc, artista britanică va pleca într-un turneu de promovare.
Dacă ai avut inspirația de a te fi abonat la Newsletter-ul ei, ai fi primit pe mail un cod unic cu discount la cumpărarea de bilete.
Am verificat - în eventualitatea în care aș fi putut să merg la vreunul din spectacole - și am descoperit (nu fără mirare) că toate biletele au fost deja vândute...
Mi se pare și normal, la succesul pe care-l înregistrează talentata artistă.
Seria de concerte începe în data de 29 februarie la SSE Arena din Belfast și se încheie cu show-ul din data de 13 iunie de la Sportpaleis din Antwerp, Belgia.
Printre țările în care ADELE va concerta se numără - în ordine cronologică - Irlanda, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Danemarca, Germania, Portugalia Olanda, Franța și după cum spuneam, la final, Belgia.
România NU!
Nu mai căutați...
Biletele pot fi cumpărate online de pe site-ul oficial de vânzări al artistei ADELE.
De asemenea, în cazul în care doriți un pachet mai însemnat din punct de vedere al condițiilor oferite (bilete VIP, recepție cu șampanie, suveniruri și altele) puteți accesa OFFICIAL VIP HOSPITALITY.
Numai să vă permită buzunarul...
Eu am încercat varianta VIP pentru spectacolul din Glasgow și am dat de prețul de 375 lire sterline, la care se adaugă TVA. Și am ales un caz la întâmplare...
Dar ce nu face un adevărat fan ADELE pentru a fi în preajma ei...?

Poiana Brașov și datele meteo

Urmăresc de ani de zile știrile TV de la ora 19.00.
Poate e obișnuință, poate e deformație profesională sau chiar lipsă de ocupație la acea oră.
Spuneți-i cum vreți.
Sunt interesat și de datele meteo, firește. (De sport nu, căci nu pot vedea decât fotbalul vieții, fără de care țara asta nu se mișcă. Și de care nu-mi pasă!)
Aseară l-am urmărit din nou pe un nene la știri și din nou mi-a sărit în ochi ceea ce de ani de zile mă intrigă: a început să ofere informații despre anumite stațiuni în care se practică sporturile de iarnă.
Și tot văd de ani de zile același lucru: stațiuni de pe Valea Prahovei, Păltiniș și eventual altele, dar absolut niciodată nu l-am văzut să spună ceva de Poiana Brașov sau de Postăvaru!
Oare am uitat noi?
Poiana Brașov nu este stațiune de schi???
Sau nu se ridică la nivelul celor de pe Valea Prahovei?
Sau orizontul respectivului nene bate doar până pe la Predeal...?
Reamintesc celor care au uitat că în Poiana Brașov se schiază încă de prin 1895, iar primul concurs de schi de aici a avut loc în anul 1906!
E nevoie să spun că s-au făcut niște investiții mari în ceea ce privește domeniul schiabil din Poiana Brașov (nu mai dau aici amănunte)?
Eu cred că știu de ce Poiana Brașov nu e menționată iarna la buletinele meteo: cineva nu e interesat să facă reclamă gratuită investițiilor făcute aici de Ana.
Știți voi care Ana...
A propos - să nu vă las nici eu cu ochii în soare, ca alții: la ora la care scriu acest articol (27 noiembrie), stratul de zăpadă din Poiana Brașov este de 8-10 cm, iar cel din Postăvaru de 15-17 cm.
Și va mai ninge, cu siguranță!

Revista ”The One” in insolvență

Conform unui material apărut în publicația online SUPERVIZOR, firma care edita revista ”The One” - respectiv SC PUBLIONE MEDIA SRL București - a intrat în insolvență.
Conform publicației citate (link pe numele de mai sus), firma condusă timp de aproape zece ani de Andreea Esca are datorii în valoare totală de 979.817 RON, dintre care:
- Bugetul de stat: 698.170 RON;
- Bugetul asigurărilor sociale: 190.870 RON;
- Bugetul asigurărilor pentru șomaj: 8.225 RON și
- Bugetul asigurărilor de sănătate: 82.552 RON.
De notat faptul că începând din august 2015, administratorul SC PUBLIONE MEDIA SRL este Andrei Boncea, soțul Loredanei Groza.
Până atunci, funcția fusese deținută de Adrian Sârbu. 
Mai multe amănunte în articolul SUPERVIZOR.

Viitorul Gold FM

Ieri au fost declarați câștigătorii licențelor scoase la concurs de CNA - DATELE COMPLETE AICI.
Radio Guerrilla a câștigat șapte dintre ele, printre care - cea mai importantă - cea de la București.
Pornesc de dimineață Screamer Radio - softul cu care ascult posturi de radio online - și aștept să aud ce zice ”megastarul” postului, Mihai Dobrovolschi.
Ups!
Stau ce stau și-mi tâmpesc urechile cu niște sunete care în nici un caz nu se pot numi ”muzică”. Melodii cu ”f..k”, ”d..k”, ”s..k”, ”bi..h”, beep-uri și mai ales, fără nici o linie melodică.
Zic hai, că ăsta e Goldul definit de ”maestro” Dobro... Muzică pentru cei mai înțelepți dintre ascultători, deh...
Nu e pentru noi, pleava...
La un moment dat, apare pe post un jingle: ”Morning Show cu Carmen și Mihai”.
Carmen Ivanov și Mihai Crăciun de la ”IT Republic”.
Adicătălea nu mai e ”vârful de lance” al postului, ”Luceafărul radiourilor” pe post???
Șoc și groază!!!
Mihai spune că a primit un mesaj ieri de la numitul geniu, care zice că nu mai face emisie pe Gold, acum că au luat înapoi unele dintre frecvențele Guerrilla.
Nu mă doare capul de subiect, dar stau și mă întreb ce se va alege de Gold în continuare?
Au fost un post bun, calm, liniștit și la locul lui până să vină Dobro.
A venit el pe cai mari, cu formatul Guerrilla în cap și a schimbat muzica.
S-a plâns numitul luni de zile că nu e plătit, că e sărac lipit și a deschis o pagină de Internet pe care a insistat ca ascultătorii să facă donații.
Unii au donat și din spusele lui Dobrovolschi, se adunaseră la un moment dat peste 4.000 RON.
”Plin de recunoștință”, Dobro a declarat că ”sunt puțini”!
Asta a fost chiar culmea!!!
După ce ascultătorii îți trimit bani - fără factură, fără chitanță, fără ca tu să le difuzezi vreo campanie publicitară sau ceva în schimb - astfel încât tu să poți face emisie la Gold, tu le spui că sunt puțini???
Apoi, a mai luat și amendă de la CNA pentru ”limbaj cu tentă sexuală și pornografie”.
Era plin de comentarii nepotrivite (ca să fiu politicos) pe post și chiar îl auzisem cum spunea că n-a mai fost de mult timp la femei. Până într-o zi, când s-a lăudat că a... prestat o domniță. Tare milă mi-a fost de ea, chiar dacă nu i-a fost făcut public numele... Oare cum s-o fi simțit, săraca?
Cuantumul amenzii luate de Gold FM a fost de 25.000 RON!
După părerea mea, Gold e acum în mare impas.
Dacă va continua cu muzica actuală, se va lupta cu noul Guerrilla și cu Tanănana. Și va pierde, căci ultimele două au mai multe frecvențe în țară.
Dacă revine la formatul vechi, se va lupta cu Magic și Romantic. Și iar va pierde, mai ales în fața Magic FM.
Misiune aproape imposibilă...
Soluții există, dar nu sunt plătit pentru a le oferi aici.
Dar iată ce înseamnă să-i atribui atât de mult credit și putere de decizie unuia care - sincer să fiu - nu are de-a face cu meseria asta...

Câștigătorii licențelor radio scoase la concurs de CNA în noiembrie 2015

RADIO GUERRILLA a reușit să-și ia înapoi o parte din frecvențele pierdute în urmă cu mai bine de doi ani.
Concurentul lui, respectiv RADIO TANĂNANA, a obținut și el câteva frecvențe, dar va avea în portofoliu mai puține decât GUERRILLA.
De subliniat faptul că - înafara postului ROCK FM, care a primit două frecvențe - Kiss FM, Magic FM, Pro FM, Radio ZU, Radio 21 și Romantic FM nu au câștigat licențe.
De asemenea, în cazul Bucureștiului, cele două frecvențe au fost câștigate de RADIO GUERRILLA, respectiv 3 FM - postul de radio al Antenei 3.
În ordine alfabetică, posturile de radio care au câștigat frecvențele scoase la concurs de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) în a doua jumătate a lunii noiembrie 2015 sunt:
DOAR FRECVENȚE ADJUDECATE. DOAR FRECVENȚE ÎN BANDA DE UNDE ULTRASCURTE.
FRECVENȚELE RADIO GUERRILLA în ITALIC:
 1. BAIA MARE - a câștigat SOCIAL FM - frecvența 96,9 MHz.
 2. BISTRIȚA - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 95,1 MHz.
 3. BRĂILA - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 105,5 MHz.
 4. BUCUREȘTI - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 94,8 MHz.
 5. BUCUREȘTI - a câștigat 3 FM - frecvența 106,8 MHz.
 6. BÂRLAD - a câștigat RADIO BOOM - frecvența 104,9 MHz.
 7. CERNAVODĂ - a câștigat RADIO TERRA - frecvența 95,6 MHz.
 8. CLUJ NAPOCA - a câștigat RADIO SOMEȘ - frecvența 93,8 MHz.
 9. CONSTANȚA - a câștigat RADIO ITSY BITSY - frecvența 97,8 MHz.
10. COVASNA - a câștigat CITY RADIO - frecvența 96,8 MHz.
11. CRAIOVA - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 92,7 MHz.
12. DARABANI - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 97,6 MHz.
13. FOCȘANI - a câștigat RADIO BOOM - frecvența 95,3 MHz.
14. HAȚEG - a câștigat RADIO MONDO FM - frecvența 92,1 MHz.
15. HUNEDOARA - a câștigat RADIO TANĂNANA - frecvența 92,1 MHz.
16. IAȘI - a câștigat RADIO VIVA FM - frecvența 105 MHz.
17. MEDGIDIA - a câștigat RADIO TERRA - frecvența 97,5 MHz.
18. OLTENIȚA - a câștigat FRESH FM - frecvența 99,4 MHz.
19. PETROȘANI - a câștigat RADIO MONDO FM - frecvența 90,1 MHz.
20. ROMAN - a câștigat RADIO ROMAN FM - frecvența 106,6 MHz.
21. SIBIU - a câștigat RADIO FRANCE INTERNATIONAL - frecvența 89,0 MHz.
22. SIGHETU MARMAȚIEI - a câștigat AUTENTIC FM - frecvența 92,9 MHz.
23. SIGHETU MARMAȚIEI - a câștigat RADIO CITY - frecvența 97,4 MHz.
24. SIGHIȘOARA - a câștigat ROCK FM - frecvența 105,4 MHz.
25. SLOBOZIA - a câștigat NAȚIONAL FM - frecvența 88,9 MHz.
26. TIMIȘOARA - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 100 MHz.
27. TIMIȘOARA - a câștigat RADIO FRANCE INTERNATIONAL - frecvența 96,9 MHz.
28. TOPLIȚA - a câștigat GLIGA FM - frecvența 105,4 MHz.
29. TÂRGOVIȘTE - a câștigat RADIO TANĂNANA - frecvența 90,5 MHz.
30. TÂRGOVIȘTE - a câștigat FRESH FM - frecvența 92,8 MHz.
32. TÂRGU SECUIESC - a câștigat RADIO SICULUS - frecvența 95,0 MHz.
34. TÂRNĂVENI - a câștigat RADIO AS - frecvența 107,1 MHz.
35. URZICENI - a câștigat FRESH FM - frecvența 91,8 MHz.
36. VASLUI - a câștigat ROCK FM - frecvența 91,2 MHz.
37. VASLUI - a câștigat RADIO GUERRILLA - frecvența 95,2 MHz.
Repetă, sunt doar frecvențele din FM, căci pe cele din AM le consider inutile...
Aşadar, după cum precizam la începutul articolului, Radio Guerrilla este cel mai mare câştigător al acestui concurs.
Vom reveni cu deciziile acordării frecvențelor din cea de-a doua ședință și cu eventuale comentarii, deși tabelul de mai sus spune tot...
Claudiu Costea

Pericolul promovării prin rețelele de socializare

Ca mai tot omulețul care are - normal mi se pare - măcar un cont pe rețelele de socializare, mai dau și eu câte un ochi din când în când, să văd cine are de făcut cinste cu ocazia zilei de naștere sau onomasticii, ce se mai întâmplă prin țărișoara noastră și ce videoclipiciuri haioase au mai apărut.
Involuntar, văd și postările publicitare ale unor firme, lucru pe care - am spus-o demult timp - nu-l recomand deloc.
Mai bine îți faci propria pagină de Internet în care să-ți prezinți ofertele și astfel, poate te mai ferești de comentariile răutăcioase... Am zis că te ferești, nu neapărat le cenzurezi... Dar măcar elimini cuvintele care nu pot fi pronunțate în fața copiilor...
În plus, poate mai și câștigi un ban din numărul de vizualizări și eventualele clicuri...
De trecutul ”Black Friday” am analizat un pic postările publicitare și trebuie să spun că multe dintre comentarii au fost total împotriva celor care le-au inițiat.
Nu vreau să dau prea multe exemple și nume clare, să nu-i mai supăr și eu pe autori:
Prima care a tras puternic în jos imaginea firmei aparține unui furnizor de Internet, telefonie fixă și mobilă din România. Una care mai sponsorizează niște emisiuni-concurs din țara noastră. (Chiar nu știu de ce o fac...)
Jale!
Comentariile concetățenilor noștri au fost în proporție covârșitoare critici dure și acide la adresa serviciilor oferite. Chiar era un nene săracul care spunea că s-ar fi abonat la respectiva firmă, dar când a citit reacțiile de pe Facebook, s-a lăsat păgubaș...
Alta ar fi a unei librării și magazin online de jucării şi produse pentru copii, care au făcut marea greșeală de a scumpi produsele înainte de ”Black Friday” și apoi cicătălea le-au redus în data de 20 noiembrie...
Erau doi tați furioși care chiar știau despre ce vorbesc: puseseră ochii pe niște cărucioare pentru copii și care de la 99 de lei în mod curent, s-au scumpit la... 139 de lei. De ”Black Friday”!
Ultimul exemplu vine din sfera auto: un producător francez de brâmbrâmuri avea o ofertă la puțin peste 9.000 de oiro pentru un titiu. Tichet Rabla și discount de ”Black Friday” incluse...
Dezastru: oamenii au spus că nu cumpără de la firma patronată de un politician cunoscut din țară, care a mai fost și prim ministru. Și că de banii ăștia își iau altele mai ieftine din afara României. Și capac peste toate a fost comentariul unui domn, care afirma că respectivele mașinuțe se cam întorc în service după trei luni de zile, pentru defecte...
Așadar, nu prea aș recomanda reclamele prin rețele de socializare.
Doar în cazul în care ai o firmă serioasă, corectă și care - mai ales - nu are tinichele legate în spate...

Frecvențe PRO FM care intră în retransmisie

Odată cu darea în exploatare a frecvențelor DIGI FM (11 noiembrie 2015 - citește AICI) un număr de opt stații locale PRO FM intră în retransmisie integrală a programului emis de București.
Localitățile și frecvențele aferente sunt, în ordine alfabetică:
1. ALEXANDRIA - 95,0 MHz;
2. COSTINEȘTI - 87,8 MHz;
3. MANGALIA - 107,1 MHz;
4. MEDGIDIA - 89,9 MHz;
5. PREDEAL - 103,0 MHz;
6. REȘIȚA - 89,0 MHz;
7. ROMAN - 93,7 MHz și
8. SINAIA - 93,3 MHz.
Cu alte cuvinte, pe aceste frecvențe nu se vor mai efectua difuzări de spoturi publicitare și informații locale.
De asemenea, pentru cei interesați, postul de radio Smile FM din Vaslui NU mai retransmite programele PRO FM.