Record de vânzare pentru Don McLean

Casa de licitații Christie’s din New York a anunțat vânzarea manuscrisului melodiei ”American Pie” scrisă de Don McLean, contra sumei de 1,2 milioane de dolari.
Nu este recordul de vânzare în domeniu, căci cea mai scumpă achiziție a unui manuscris a fost înregistrată de cea a piesei ”Like A Rolling Stone”, scrisă de Bob Dylan în 1965.
Cu siguranță însă este cea mai mare încasare de care are parte Donald ”Don” McLean III, autorul legendarelor ”American Pie” și ”Vincent”.
Pentru cei care nu știu, single-ul ”American Pie” a fost clasat pe locul cinci în clasamentul ”Songs of the Century” întocmit de Recording Industry Association of America (RIAA).
Ca o paranteză, pe primul loc în acest clasament se află cântecul ”Over the Rainbow” al lui Judy Garland, scris în anul 1939.
Compusă în original în anul 1971 de către Don McLean (producător Ed Freeman, același care a mai lucrat și cu Murray McLauchlan, Pat Martino, Roy Buchanan, Tim Hardin și Tom Rush) și apărută la casa de discuri United Artists, ”American Pie” a fost reinterpretată de-a lungul timpului de următorii artiști:
- Hans Hass Jr. (1972);
- Claude Francois (1972);
- Ferrante & Teicher (1972);
- Madonna (2000);
- Hank B. Marvin (2002);
- The Korgis (2007);
- Chris De Burgh (2008) și
- Robby Longo (2013).
Melodia ”American Pie” este inclusă după cum era și firesc în Playlistul postului nostru de radio, Doctor FM România.

RCS RDS crește tariful abonamentelor

Anunțul se referă la abonamentele TV care conțin extraopțiunile HBO și HBO MaxPack*, al căror tarif lunar va crește începând cu data de 1 mai 2015.
Majorarea de preț este perfect justificată, având în vedere creșterea cursului de schimb al dolarului față de leul românesc: de la un curs mediu de 3,2299 lei în aprilie 2014, la 4,0933 în luna martie 2015.
Creștere valoare abonament:
- Abonament Digital prin Cablu - Extraopțiunea HBO crește de la 8 la 13 lei pe lună;
- Abonament Digital prin Cablu - Extraopțiunea HBO MaxPack crește de la 10 la 14 lei pe lună.
- Abonament Digital Satelit - Extraopțiunea HBO crește de la 11 la 13 lei pe lună;
- Abonament Digital Satelit - Extraopțiunea HBO rămâne la valoarea actuală de 14 lei pe lună.
Clienții deja abonați la aceste extraopțiuni și care doresc să renunțe la aceste servicii, sunt obligați să notifice RCS-RDS în termen de 30 de zile, respectiv până la data de vineri, 29 mai 2015.
FOARTE IMPORTANT!
Tarifele ABONAMENTELOR DE BAZĂ (așadar cele care NU conțin extraopțiunile HBO și HBO MaxPack*) rămân neschimbate, astfel:
- Abonament Digi TV Digital = 29 lei pe lună;
- Abonament Digi TV Analogic = 25 lei pe lună și
- Abonament Popular Satelit = 15 lei pe lună.
* - Extraopțiunea MaxPack conține retransmiterea posturilor de televiziune Cinemax, HBO, HBO HD și HBO Comedy International.

Cele mai frumoase melodii de dragoste

Gata!
Am decis!
Începând de astăzi, vom difuza cele mai frumoase melodii de dragoste.
Asta pentru că mulți dintre prietenii noștri de pe paginile de socializare și fanii postului nostru de radio au ales asta.
Am făcut o selecție la sânge dintre multe cântecele de suflet imprimate de-a lungul timpului, de prin anii 1960 încoace.
Și ca atmosfera să nu fie foarte melancolică, am mai presărat printre ele și niște melodii vechi, de aducere aminte, categorisite de specialiști ca fiind ”Oldies”.
Îi veți putea asculta printre alții pe Leo Sayer, Lynn Anderson, Simon & Garfunkel, Sam Cooke, Everything But The Girl, Mary Hopkins, Jason Donovan și mulți, mulți alții.
Nu putem spune că ne concurăm Playlist-ul cu cineva anume. Nici nu dorim asta.
Ci doar să difuzăm muzică bună, în special piese care nu se aud absolut deloc la alte posturi de radio din țară.
Mulțumesc pe această cale tuturor celor care ne sunt alături și pentru care facem tot posibilul să se simtă bine.
Claudiu Costea
Radio Doctor FM România

TVA scade la 9% la alimente și la...

Taxa pe Valoare adăugată va scădea la toate categoriile de alimente începând cu data de 01 iunie 2015.
De asemenea, tot de la 01 iunie anul curent, TVA pentru băuturile nealcoolice și serviciile de alimentație publică vor avea valoarea de 9%.
În ceea ce privește Taxa pe Valoare Adăugată pentru restul de activități desfășurate pe teritoriul României, propunerea prim ministrului Victor Ponta rămâne aceeași ca cea afirmată în ultimele săptămâni: reducerea ei la cota de 20%, începând cu data de 01 ianuarie 2016.
Vom reveni cu amănunte de îndată ce ele vor avea statut de act normativ promulgat oficial. 

”Patinal” la Radio Tanănana

Exact așa se va numi noua emisiune matinală de la noul post de Radio Tanănana: ”Patinal”.
Numele i-a fost dat de către Vlad Craioveanu și Ciprian Muntele, cei care vor și realiza emisiunea zilnic, de luni până vineri, între orele 07.30 și 10.00.
Radio Tanănana va funcționa pe frecvențele deținute de Radio Activ EFEM, administrate de SC Videomarket SRL, respectiv:
- București - 92,70 MHz;
- Huși (jud. Vaslui) - 97,60 MHz;
- Medgidia (jud. Constanța) - 93,50 MHz și
- Timișoara - 89,70 Mhz.
Stațiile locale vor retransmite integral programul realizat la București, inclusiv știri difuzate din oră în oră.
Ca și părere personală, Ciprian Muntele este una dintre cele mai bune și inspirate voci de radio din România. În urmă cu câteva luni pleca din echipa care realiza matinalul de la Gold FM, dorind să inițieze un nou proiect (secret până acum câteva zile) și nemulțumit de lipsa de remunerare din partea ultimelor două posturi de radio la care a activat: Guerrilla și Gold.
În noua echipă de la Radio Tanănana se vor regăsi și alți realizatori ai Radio Guerrilla, printre care Bogdan Șerban, cel care va realiza emisiunea ”Exit Room” de luni până vineri, între orele 16.30-19.00.

Bilete concert ROXETTE București 17 mai 2015

Puțini dintre cei pasionați de muzică știu faptul că cei doi suedezi – Marie Fredriksson (voce) și Per Gessle (chitară și voce) se cunosc încă de la finele anilor 1970. Per conducea trupa ”Gyllene Tider”, la care Marie se înrolează anul 1981 ca și vocalistă, chiar dacă avea un statut temporar la început.

Casa de discuri Capitol Records insistă ca duo-ul să-și schimbe numele fără impact la scena internațională și astfel – în anul 1985 - este ales numele ”Roxette”, inspirat din titlul unei piese lansate în noiembrie 1974 la casa de discuri United Artists de către formația ”Dr. Feelgood”. Primul single sub numele ”Roxette” este ”Neverending Love” – lansat în vara anului 1986.

Așadar, cei doi împlinesc în acest an 30 de ani de activitate și ca atare, au plecat într-un turneu de mare amploare, început cu un spectacol în Vladivostok (Rusia) în data de 30 octombrie 2014 și care se va încheia în data de 22 august în Drammen, Norvegia.

Roxette vor fi pentru a doua oară prezenți în România (primul a avut loc în anul 2011), concertul din acest an fiind programat la Arenele Romane, în seara zilei de 17 mai.

Prețul unui bilet variază între 145 lei (sector J, rândurile 1 și 2) și ajung până la tariful maxim de 295 lei (sector K).

Pe terenul din fața scenei, prețul unui bilet este de 165 lei.

Atenție! Biletele nu pot fi cumpărate de pe siteul oficial al trupei Roxette.

Pentru a cumpăra bilete în România, accesați MYTICKET.

Exprimări nefericite în mass media din România

N-am avut ce face în ultimele zile și curios să văd noile cazuri scoase la iveală de anchetele DNA-ului, am ”zapat” ore în șir printre posturile de televiziune – în special cele de știri.

Am făcut o colecție de ”perle” – spun așa pentru a fi etichetat drept ”finuț” - pe românește formulări din topor și total lipsite de logică.

Primele două vin (culmea!) din sfera publicității, acolo unde crezi că cei care concep spotul, îl realizează, îl aprobă și apoi îl difuzează, ar trebui să-și dea seama de eventualele greșeli de exprimare. Sunt montaje realizate în studio și nu poți da vina pe stresul la care este supus un reporter care face o relatare în direct. Dar nimeni nu se sesizează dintre cei mulți implicați în acest lanț ”tehnologic”?

Prima greșeală e făcută într-un spot care promovează un televizor, care e... redus cu 300 de lei. Nu prea înțeleg, mai nou diagonala se măsoară în lei? Formularea e ”...televizorul X e redus cu 300 de lei.” Reclama rulează chiar acum pe micile ecrane...

A doua de tip comercial e prezentă în spoturile pentru bere și pentru medicamente, respectiv suplimente alimentare pentru copii. Formularea e: ”Pentru cei peste doi sau optsprezece ani”. Nu era corect să se spună ”Pentru cei DE peste doi, respectiv optsprezece ani”? Formularea ciuntită îmi aduce aminte de eticheta de pe vinul ieftin comunist, pe care scria ”Vin vechi peste doi ani”...

Trecând la momentele ”în direct”, aici se fac cele mai deranjante greșeli:

”Decizie finală” – există cumva și o decizie parțială? Adică m-am decis/hotărât parțial?

”Tururi” de stadion – corect se spune ”ture” de stadion. ”Tururi” este pluralul cuvântului ce definește partea din spate a pantalonilor. Întrebați un croitor dacă nu mă credeți.

”Vântul va sufla slab la moderat” – asta e cea mai imbecilă exprimare și cel mai grav este că toți o folosesc în sistem copy/paste.

Păi dacă vorbești despre un interval, folosește exprimarea ”Vântul va sufla DE LA slab LA moderat”! Definește intervalul!

”X a fost o singură dată la...” – aici s-a folosit litera ”O” pe post de numeral, deci nu mai e nevoie și de pleonasmicul ”singură”.

”Cursul valutar îl puteți...” – eu înțeleg că ar trebui să pui subiectul la începutul propoziției, dar exprimarea sună cacofonic și nelalocul ei. E greu să faci o inversiune?

Ar mai fi multe, dar din păcate nu pot fi afișate aici în întregul și multitudinea lor.

Am citit în comentariile multor publicații online niște scrieri de-ți vine rău: cuvinte scrise fără cratimă sau mai grav (deși nu știu care e mai gravă), folosirea aiurea a cratimei, ceva de genul: ”Sperăm că ne v-eți contacta...”

La modă e de asemenea să pui mulți de ”i” la coada cuvintelor și în ultimele luni am observat că vine puternic valul celor care pun litera ”” la începutul cuvintelor, de genul: ”Âi place mai mult așa...”

Ca atare, nu vă mirați că reporterii sau cititorii de prompter fac astfel de greșeli. Totul pleacă din clasele primare, după cum se vede...

Simple Minds relansează albumul ”Sparkle In The Rain”

Scoțienii de la Simple Minds au anunțat de curând relansarea albumului ”Sparkle In The Rain”, LP apărut în original în data de 6 februarie 1984 la Virgin Records.

Decizia relansării a fost luată de Jim Kerr și compania în speranța reeditării marelui succes comercial avut acum 31 de ani, când piesele ”Up On The Catwalk”, ”Speed Your Love To Me”, ”Waterfront” și ”Street Hassle” (compoziția lui Lou Reed) au adus albumul pe prima poziție în clasamentul britanic și pe podium în multe alte țări europene. În Marea Britanie a primit două discuri de platină.

Interesantă este acum forma de prezentare – un Box Set ce cuprinde 4 CD-uri și un DVD. Sunt incluse fețele B ale single-urilor lansate în 1984, înregistrări din studiourile BBC și din aparițiile Top Of The Pops și Oxford Road Show, precum și extrase din diferite concerte și videoclipuri de promovare.

Remasterizarea – realizată timp de luni bune în anul 2014 la Abbey Studios din Londra - mai vine sub formă de disc de vinil (180 grame) sau CD și foarte interesant, și sub formă de casetă audio, știut fiind faptul că vinilul și casetele audio au revenit la modă.

Prețul la care sunt puse în vânzare sunt:

  • Box Set (foto) – 52,49 euro;
  • CD – 6,89 euro;
  • Blu Ray – 22,09 euro;
  • Disc vinil – 25,19 euro și
  • Casetă audio – 12 euro.

Cei cinci scoțieni vor pleca peste trei zile într-o serie de concerte pe care le vor susține în Marea Britanie până în data de 4 mai, după care vor fi prezenți la Sporting Summer Fest în Monte Carlo – în data de 30 iulie.

În luna noiembrie, Jim Kerr (voce), Charlie Burchill (chitară și clape), Andy Gillespie (clape), Ged Grimes (chitară bass) și Mel Gaynor (tobe) vor concerta în Europa, respectiv în Belgia, Germania, Franța, Italia și Olanda.

 

”Nothing compares 2 U” nu se mai cântă ”live”

Hitul care a conscrat-o pe irlandeza Sinead O‘Connor la începutul anului 1990 nu se va mai cântă ”live”.
Asta pentru că Sinead a declarat că ”nu se mai identifică emoțional” cu succesul compus de Prince la finele lui 1989.
Pentru cei care nu știu, piesa a fost compusă inițial pentru formația americană The Family, fiind produsă de David Z. și trupa menționată anterior.
După o scurtă întâlnire avută cu Prince, producătorul britanic Nelle Hooper (care a mai lucrat pentru Bjork, Gwen Stefani, Madonna, Massive Attack, No Doubt și mai ales pentru Soul II Soul) îi propune autorului transferul interpretării către artista irlandeză, care devine și co-producătoare a piesei.
Îi adaugă un videoclip trist și lacrimogen, cu lacrimi în ochi la final, intrat în scurtă vreme în Heavy Rotation la MTV. (Fața tristă a lui Sinead va fi aleasă apoi ca și copertă pentru albumul din care face parte – ”I Do Not Want What I Haven‘t Got”.
Ajunge pe locurile fruntașe în majoritatea clasamentelor, din Noua Zeelandă și până în Statele Unite, după cum era și firesc.
Chiar dacă Sinead O‘Connor nu o va mai cânta niciodată pe vreo scenă, Radio Doctor FM va difuza în continuare cea mai bună variantă ”live” a piesei, selecționată din concertul ”The Year Of The Horse”, imprimat la Forest National din Bruxelles la data de 29 octombrie  1990.