Serialul ”Dr. House” de la TVR are o nouă oră de difuzare

Butonam aseară telecomanda televizorului, în așteptarea orei 21.00, oră la care începea de obicei serialul ”Dr. House” pe TVR1.
Fiecare cu părerea lui, dar mie-mi place. Și familiei și prietenilor.
Serialul, de el vorbesc.
Și cred că făceam și noi ceva puncte de audiență pentru postul național de televiziune.
Când colo ce să vezi, surpriză: se difuza emisiunea ”Vorbește liber!”
Chiar vorbeam zilele trecute într-un alt articol despre Prime Time la TVR 1, care se va dovedi credeam eu destul de eficient din punct de vedere financiar, datorită ratingului adus de emisiunile difuzate între orele 18.45 și 23.00.
Programul de seară de acum de la TVR 1 sună cam așa:
- ora 19.45 - Știri din sport;
- ora 19.59 - Telejurnal;
- ora 21.00 - emisiunea ”Vorbește liber!” (da, cu semnul exclamării);
- ora 21.55 - emisiunea ”Starea zilei”;
- ora 22.00 - emisiunea ”Starea nației” și
- ora 23.00 - serialul ”Dr. House”.
Nu știu ce să zic, dar cred că nu prea mai stă cineva să urmărească ceva la TVR între orele 21.00 și 22.00, după ”Telejurnal”.
De regulă, televiziunile de știri preiau de la TVR 1 ceea ce li se pare mai interesant din spusele invitaților și fac ei apoi alte ”emisiuni”.
Fanii lui Dragoș Pătraru vor reveni pe TVR 1 la ora 22.00, dar cam greu de crezut că vor rămâne pe frecvență și la ora 23.00, pentru a-i vedea isprăvile domnului doctor House...
Probabil există alte interese, mai departe de cele ale ratingului și implicit a încasărilor și eventualei redresări financiare a postului public de televiziune...
Că doar plătim noi abonamentele, nu-i așa!?

Blog sau website? Ce alegi?

Părerile sunt împărțite, după cum este și firesc.
Cei mai mulți utilizatori casnici însă înclină balanța în favoarea blogurilor.
Este și de înțeles, având în vedere gratuitatea de care beneficiază, manevrabilitatea și avantajul de a câștiga niște bani de buzunar. Uneori chiar mai mult de atât, chiar câteva sute de euro pe lună, în funcție de numărul de vizitatori pe care-i ai.
Profesioniștii însă afirmă cu tărie că website-ul este mult mai util.
Într-un fel așa este.
”Dă mai bine-n poză”, deși de multe ori costurile generate de producerea paginii de către firme abilitate (sau persoane fizice) sunt greu de acoperit.
Un website poate costa între 50 și câteva mii de euro, în funcție de complexitate, bineînțeles.
Blogul este gratuit, cel mai recomandat fiind cel de la BLOGGER.
Poți alege designul pe care-l dorești, te poți abona la știri și a le publica, poți afișa reclame de la Google, este foarte ușor de postat în domeniul foto și video, poți să-ți abonezi vizitatorii la noutățile pe care le publici și așa mai departe.
Totul este gratuit.
Ce este mai neplăcut este ”eticheta” pe care o vei avea - adresa ta se va numi www.XYZ.blogspot.com.
E un pic cam neplăcut la imagine, dar este foarte eficient.
Și până la urmă, ce mai contează adresa? Contează conținutul...
Totul e să postezi o dată la două-trei zile, dacă nu poți s-o faci chiar zilnic.
Google îți citește la un interval de câteva secunde tot ceea ce postezi și te va promova foarte repede. Are și interes, căci ești ”produsul” lui și poate câștiga și el (și tu) niște bani din publicitatea de pe blog.
Până acum câteva luni, nu puteai să te promovezi gratuit - folosind de exemplu un ”schimb de trafic” (cel mai eficient din lume este EASYHITS4U din Statele Unite) - căci Google îți putea anula reclamele de pe blog.
Acum însă văd că este permis și mii de oameni folosesc acest gen de autopromovare gratuită.
În schimb, pentru un website, plătești și apoi ești oarecum limitat de accesul pe care-l ai la modul de postare și variantele de scriere.
Dar arată mai bine și ai domeniul tău, ceea ce - repet - ”dă bine-n poză”...
Ca și o concluzie personală, cred că dacă ești liber din când în când, poți să-ți faci un blog gratuit. Postezi impresii de călătorie, fotografii pe care vrei să le împărtășești cu cititorii, rețete culinare, sfaturi pentru diferite domenii și așa mai departe.
Dacă ai firmă însă, e mai bine să-ți comanzi un website făcut de un profesionist.
Asta ca să-i împac pe toți...

Noul sezon din ”Starea nației” își schimbă ora de începere

Printr-un comunicat trimis ieri tuturor abonaților. Dragoș Pătraru anunță data și ora începerii noului sezon din emisiunea ”Starea nației”.
Spre deosebire de sezonul 2014-2015, ”Starea nației” se va difuza începând cu ora 22.00.
Prima apariție vdin noul sezon va avea loc în data de 31 august, tot pe TVR1.
Cel mai probabil, emisiunea va fi precedată de filmul serial ”Dr. House”, care va începe ca și acum la ora 21.00.
Astfel, preconizez o audiență respectabilă pentru postul național de televiziune în Prime Time, având în vedere calitatea știrilor difuzate, a serialului și a excelentei emisiuni ”Starea nației”.
Poate va fi și un pas înainte în redresarea financiară a instituției...

Cele mai ”harnice” newsletter-uri

Fără îndoială ați constatat și singuri că cele mai ”harnice” newsletter-uri sunt cele ale magazinelor online. Dintre acestea se remarcă în mod cert cele de la Emag, Domo, Flanco și Altex.
Asta în cazul în care - operațiune general-valabilă - v-ați înscris cu contul de e-mail sau ați făcut deja cumpărături de acolo.
Ofertele în aceste cazuri pot sosi în recipientul de corespondență electronică și de două-trei ori pe zi.
În domeniul publicațiilor online, cel mai prompt mi se pare a fi cel de la Hotnews, care trimite și el uneori de câteva ori pe zi subiectele de ultimă oră.
În paranteză fie spus, cei care sunt abonați la Hotnews pt descoperi cu mare ușurință faptul că mai toate știrile pe care ei le publică sunt apoi reluate de majoritatea posturilor de radio și televiziune din România. Cel puțin eu știu deja cam toate subiectele știrilor de la ora 19.00 și de multe ori schimb canalul...
E o modalitate foarte eficientă și de a manipula piața din România, de aceea vă recomand să priviți ”cu mai mulți ochi” știrile care vin dintr-o singură sursă...
Ca încă o remarcă personală legată de acest din urmă newsletter, am observat că în ultima lună intră în Spam.
Un al doilea newsletter ”harnic” ar fi cel de la Daily Business, care este prezent în fiecare dimineață în Inbox.
Și dacă ar fi să fac o ierarhie, ar mai fi în continuarea clasamentului cele de la România Liberă, Realitatea TV (care și el intră mai nou în Spam) și Mediafax.
Din domeniul economic-financiar, cel mai util mi se pare cel de la Supervizor, care - chiar dacă vine în Inbox la câteva zile distanță, vine cu informații foarte utile pentru societăți comerciale și nu numai.
Cam acestea ar fi cele pe care eu le văd ca fiind cele mai importante și ”harnice”.
Important însă este să vă abonați la mai multe surse, tocmai pentru a analiza din mai multe perspective informațiile care vi se oferă, de multe ori cu substrat sau cu încercarea de a vă manipula...

Moise Guran la Digi24 HD

Cu toții trebuie să recunoaștem faptul că este un foarte bun gazetar (nu numai de economic), un foarte bun profesionist și mai ales, un om care se ține de cuvânt.
După ce anunța în urmă cu câteva săptămâni că a încheiat colaborarea cu TVR 1, iată că se mută cu întreaga echipă ce realizează ”Biziday” și ”Clubul celor care muncesc în România” la postul de televiziune Digi24 HD.
Despre Moise Guran este vorba, v-ați dat seama.
Emisiunea ”Biziday” - cea mai urmărită dintre cele două realizate de domnia sa - va începe în luna septembrie a acestui an, având ca oră de început (cel mai probabil) ora 21.00.
Alegerea pe care Moise Guran și echipa au făcut-o este după părerea mea cea mai corectă, având în vedere imparțialitatea de care Digi24 a dat dovadă până acum - în special în comentariile de ordin politic.
La aceasta se adaugă calitatea excepțională a emisiei de care Digi24 dă dovadă, a montajelor grafice extrem de bine realizate, ale anchetelor derulate de-a lungul timpului (vezi emisiunea ”România furată”) și mai ales, a ținutei și aspectului extraordinar de îngrijite ale tuturor redactorilor și prezentatorilor. Să fim cinstiți - absolut toți cei care aparțin echipei Digi24 arată impecabil din punct de vedere estetic și vestimentar (nu este numai părerea mea...)
Rămâne de văzut ce se va hotărâ în cazul emisiunii ”Business Club”, realizată de Stelian Muscalu.
Cel mai probabil va rămâne în difuzare după programul obișnuit (ora 18.15), căci nu cred că vor avea loc schimbări în grila de programe, mai ales că Stelian Muscalu a realizat emisiuni excelente de-a lungul timpului.
Felicitări pe această cale domnului Moise Guran și echipei pentru alegerea făcută!
Încă o mențiune: emisiunile realizate de domnia sa la Radio Europa FM vor fi reluate după programul consacrat, respectiv ”Biziday” - la orele 07.30 și 18.30 și ”România în direct” - la ora 13.15.

Anunțarea publicității la radio

Îmi aduc aminte că acum mai bine de 22 de ani - atunci când am început să fac radio - nu aveam nici un fel de reguli. Nu aveam un Playlist impus, difuzam melodiile pe care le doream, cu condiția de a nu le repeta prea des.
Apoi, cu timpul, am făcut un grafic în care treceam hiturile momentului, tocmai pentru a le difuza la anumite intervale orare, fără a le ”toci” prea tare.
Și tot cu timpul a venit și publicitatea. O difuzam de pe casete - vă dați seama că pe atunci nu existau calculatoare care să ne ajute.
Am făcut o ”ședință” (să-i spunem așa) și am hotărât să cântăm reclamele la orele programate, FĂRĂ A LE ANUNȚA.
Cu alte cuvinte, după câteva melodii, intervenții, concursuri și știri din trafic sau meteo, difuzam calupul publicitar.
În ultimii ani însă, observ cu surprindere faptul că practica anunțării publicității a devenit o regulă pentru absolut toate posturile de radio centrale. (În provincie nu se prea întâmplă asta, tocmai pentru că nu se copiază posturile centrale...)
Mie personal mi se pare o prostie, ca să fiu ”finuț”.
Iată ce se întâmplă când anunți publicitatea la radio:
- intervii pe ”coada” melodiei din emisie și automat cineva te ”laudă” că i-ai ciuntit melodia. Intervenția ta are vreo 10-20 de secunde - deci vorbărie:
- anunți melodia care urmează după calupul publicitar;
- difuzezi calupul publicitar;
- închei calupul cu Jingle de post;
- difuzezi melodia promisă.
Așadar, din programul tău, îți dai singur afară ascultătorul cu intervenția pe final de piesă, calupul publicitar și apoi - foarte posibil - cu melodia pe care ai anunțat-o.
Căci să nu care cumva să credeți că toți ascultătorii sunt înnebuniți după ”marele hit” pe care tu ai impresia că-l vei difuza.
De asemenea, cronometrează și timpul în care-l lași pe ascultător fără muzică - ceea ce-și dorește el să asculte.
Am observat comportamentul șoferilor în trafic, îndeosebi pe cel al taximetriștilor: cum a deschis gura ”animatorul-prezentator” de la radio și a anunțat că ”după reclame vă întâlniți cu... X și piesa Y”, au și schimbat postul.
Și cu mare greutate se va întoarce pe frecvența ta. Doar (eventual) atunci când la celălalt post de radio se va întâmpla exact același lucru. Și probabilitatea de a se întoarce la postul tău de radio e destul de mică...
Nu de alta, dar poate într-o zi clientul de publicitate se va întreba dacă are vreo eficiență postul tău de radio și dacă nu e mulțumit, te poate tăia de la porție...
Părerea mea...

”Rattle That Lock” - noul album David Gilmour

Într-un interviu apărut în urmă cu câteva zile într-o publicație britanică, veteranul David Gilmour declara că ”Pink Floyd is done”. Din păcate...
Prolific și încă inspirat însă, David Gilmour a anunțat în data de 6 iunie anul curent că își va lansa cel de-al patrulea album solo, intitulat ””Rattle That Lock”.
Lansarea L.P.-ului va avea loc în data de 18 septembrie 2015, eveniment după care David Gilmour va pleca într-un turneu de promovare în Marea Britanie și Europa (septembrie și octombrie) și apoi în Statele Unite și Canada (martie-aprilie 2016).
Noul album este produs de David Gilmour și veteranul Phil Manzanera, coperta discului fiind desenată într-un mod excepțional de Dave Stansbie (vezi foto în cadrul magazinului).
Casa de discuri: Columbia Records.
Albumul conține 10 lucrări, primele două single-uri extrase fiind ”Rattle That Lock” - difuzată în premieră în data de 17 iulie 2015 în cadrul programului ”Chris Evans Breakfast Show” de la BBC Radio 2 (disponibilă apoi imediat pentru descărcare digitală), respectiv ”5 A.M.” - difuzată pentru prima oară tot la BBC Radio 2, în data de 16 august 2015.
În mod excepțional și ca o surpriză adresată fanilor din lumea întreagă, în magazinul propriu DAVID GILMOUR au fost puse în vânzare ”pachete” promoționale, într-o formă exclusivă:
Este vorba de pachete ce conțin variantele audio de editare - respectiv CD sau vinil, variantele video (cu imagini bonus) - respectiv DVD sau Bluray.
În mod excepțional după cum spuneam, pachetele conțin tricouri inscripționate cu imaginea lui David Gilmour și coperta albumului. Tricourile sunt cu mânecă lungă și scurtă...
Prețul de vânzare pentru pachete variază între 50 euro (CD + tricouri) și 129 euro (ediția DeLuxe).
Produsele pot fi cumpărate de pe pagina oficială DAVID GILMOUR.

Plecări la nivel înalt de la Mediafax

Ceva-ceva s-o fi întâmplând la Mediafax, după revenirea lui Adrian Sârbu...
Și nu de bine, în orice caz.
După ce acum vreo două săptămâni am fost surprins de plecarea veteranului Cristian Tudor Popescu - angajat pe postul de senior editor și a lui Florin Negruțiu - redactor șef la ”Gândul”, iată că mai aflăm una: Claudiu Pândaru și-a dat și el demisia din funcția pe care o deținea, respectiv cea de director editorial al Mediafax.
Motivele invocate sunt unele care țin de viața personală a ziaristului, dar se pare că totuși ceva-ceva o fi p-acolo...
Vom reveni cu amănunte legate de eventualul transfer al celor trei la alte publicații.
Chiar! Ce-ar fi să-i ia și pe ei cei de la Antena 1...?
Nu știu, zic...

Prima mea experiență cu Windows 10

Mie-mi place tare mult de ”experții” care-și dau cu părerea despre una sau alta fără ca măcar produsul la care fac ei referire să fie pe piață. Mulți scriau despre Windows 10 că ar fi ”leneș” și că ar avea ceva probleme de securitate și că într-un fel de concluzie, n-ar fi mare lucru de capul lui...
Windows 10 însă nici nu fusese lansat pe piață...!
M-am înscris și eu cuminte cu două unități, dotate în prealabil cu Windows 7, respectiv Windows 8.1.
Mi-am spus că nu am ce pierde: măcar sunt la zi cu sistemul de operare și cel puțin vreo 6-7 ani stau liniștit, nu mai trebuie să cumpăr altul.
În plus, am la dispoziție 30 de zile pentru a reveni la varianta veche (nu uitați asta, în cazul în care nu vă convine Windows 10).
A venit și sorocul - în data de 01 august 2015.
Am făcut prima instalare peste un Windows 8.1.
Durează cam două ore, timp în care se descarcă sistemul de operare și apoi, în ordine: copierea de fișiere, instalarea de opțiuni și drivere și în fine, configurarea setărilor.
Apoi am aplicat și pentru unitatea care avea Windows 7.
Trebuie să vă spun că sunt foarte mulțumit: unitățile rulează foarte bine, mai rapid decât înainte și aplicațiile cu care vine Windows 10 (Calculator, Alarmă/Ceas, Edge și multe altele) sunt foarte utile.
Singurul lucru de care mă plâng vouă este aplicația care se autoactivează la inserarea mufei de căști/boxe. Diminuează foarte mult din calitatea sunetului și chiar a volumului (cel puțin în căști) dar nu cred că e mare pierdere.
Per total, Windows 10 merită - mai ales că l-ai gratis, în contul vechiului sistem de operare.
Asta în cazul în care ai licență pentru el...
Mai butonez și vă țin la curent, chit că vă sfătuiesc sincer să treceți la Windows 10.
Încă un lucru foarte important: toate aplicațiile și fișierele instalate înainte de upgrade vor rămâne exact acolo unde sunt. Nu se dezinstalează nimic, nu se șterge nimic! E chiar faină treaba!