... în calupurile publicitare TV.
Conform deformației profesionale de care sufăr, am stat de multe ori în ultima vreme să urmăresc spoturile publicitare de la felurite posturi de televiziune din România.
Spun din România, căci în alte țări, regula de mai jos a început să fie implementată.
Ei bine, neffind pauzele ”Black Fade” dintre spoturi, am văzut niște ”combinații” mai mult decât hilare.
După ce că multe spoturi sunt sub orice critică - mai ales cele la medicamente și suplimente alimentare - lipsa ”Black Fade” face ca mesajul reclamelor să fie aproape anihilat sau după cum spuneam, hilar.
Vezi o reclamă la șampon după care se trece imediat - lipit chiar - la un spot la medicamente, suplimente sau ceva sucuri sau bere.
Ultima frază din spotul la șampon se lipește de prima frază din spotul următor și combinația e mai mult decât aiurea, ca să dau un exemplu.
Scrisesem de lucrul acesta acum mai bine de cinci ani, dar văd că nimeni nu vrea să dea dovadă de profesionalism.
Nu ar fi mare lucru ca posturile TV să insereze un ”gap” scurt de 0,5 secunde de ecran negru, care să separe spoturile.
Vor spune că adunate, cele X ori 0,5 secunde fac cât un spot publicitar, mai scurt, drept fie vorba.
Dar parcă ar da mai bine pe sticlă.
Se poate și chiar este necesar.
Cine știe, poate cineva are curajul inspirat de a face asta.
Măcar de probă...
Claudiu Costea