Decizia Consiliului Național al Audiovizualului din România (CNA) luată la data de 28 septembrie rămâne în vigoare:
Începând cu 1 ianuarie 2018, posturile de radio declarate ”naționale” nu vor mai putea difuza publicitate în regim local sau regional.
Vizate de această măsură sunt posturile:
- Europa FM;
- Pro FM și
- Virgin Radio.
Există posibilitatea ca postul de radio Europa FM să se declare o rețea de posturi regionale, împărțind astfel regiunile în care emite în șapte stații:
- Europa FM București;
- Europa FM Ardeal;
- Europa FM Banat;
- Europa FM Dobrogea;
- Europa FM Oltenia;
- Europa FM Moldova și
- Europa FM Muntenia.
De asemenea, reprezentanții postului Pro FM au declarat că vor face toate demersurile posibile pentru a redeveni ceea ce au fost în trecut, respectiv ”o rețea de posturi de radio locale”, încercând astfel să difuzeze spoturi publicitare la nivelul orașelor în care are stații proprii.
Șansele de reușită în ambele cazuri sunt destul de reduse, dar rămâne de văzut care va fi decizia CNA în viitorul apropiat.
În acest caz, după data de 1 ianuarie 2018, clienții care doresc difuzarea de publicitate la nivel local au de ales între:
- stații radio strict locale cu licență individuală;
- stații radio locale ale rețelei Galaxy FM;
- stații radio locale ale rețelei Impuls FM;
- stații radio locale ale rețelei Kiss FM;
- stații radio locale ale rețelei Magic FM;
- stații radio locale ale rețelei Radio ZU;
- stații radio locale ale rețelei Rock FM.
- stații radio regionale ale rețelei Radio România Actualități.
Problema pe care încă nimeni nu a sesizat-o (încă) nimeni:
În cazul în care stațiile radio locale ale rețelelor vor difuza publicitate pentru clienții naționali cu interes local și de asemenea și clienți strict locali, minutele cumulate în calupurile publicitare vor crește în mod semnificativ și astfel vor duce la scăderea audiențelor sau la creșterea costurilor cu publicitatea locală.
Ca atare, ar trebui limitat și numărul de minute de publicitate autorizate pe unitatea orară, așa după cum este reglementată în cazul publicității TV, respectiv 20% din durata unei ore de program - respectiv 12 minute pe oră.
Rămâne de văzut care vor fi eventualele modificări pe care CNA le va adopta în perioada următoare.
Ca de obicei, vă vom ține la curent cu acestea și le vom publica de îndată.
Claudiu Costea