Am spus-o de ani de zile și iată că în sfârșit, afirmația noastră se confirmă:
Publicitatea în mediul online nu este atât de eficientă pe cât credeți!
Am atras atenția clienților noștri și celor pe care i-am consiliat, dar se pare că pentru multe firme, investiția în publicitatea online a fost mai ușor de făcut și după părearea lor, mai ieftină.
Dar în final, de cele mai multe ori ineficientă, după cum spuneam.
Cel mai recent și important exemplu este consituit de retragerea sumei de 150 milioane de dolari - da, ați citit bine, 150 milioane de dolari - de către Procter & Gamble, din bugetul alocat publicității online.
Informația apare într-un articol publicat de AdPlayers, unul dintre cele mai importante portaluri de media din România.
Asta ca să nu ziceți că încerc să vă influențez eu. Doar citez un articol documentat.
Ce mi-a plăcut cel mai mult din articolul scris de Iulian Toma:
Citez din nou:
”Cel mai mare adversar al online-ului, televiziunea a avertizat în numeroase rânduri că unii advertiseri aruncă banii pe geam în online, însă fără efect în schimbarea comportamentului de consum media al investitorilor în media.”
Vă invit să citiți cu atenție articolul - link-ul de mai sus și să decideți în urma unei analize atente dacă mai merită sau nu să investiți în publicitatea digitală.
Sunt la ”datorie” împotriva investițiilor voastre:
- Ad Blocker;
- Vânătorii de click-uri;
- Publicarea de reclame pe site-uri cu trafic generat;
- Publicarea de reclame pe site-uri care convertesc veniturile în Bitcoin;
- Concurența - care poate posta pe forumuri și pagini de socializare o seamă întreagă de comentarii tendențioase și denigratoare la adresa voastră. În multe dintre firme există chiar departamente care au ca rol atacarea postărilor promovate ale concurenței;
- Ineficiența - de exemplu dacă un client caută un produs X prin Google și va fi îndrumat de acesta către un site promovat contra cost, în mod sigur clientul va studia prețul produsului X din pagina respectivă, dar apoi va căuta în mai multe locuri până va găsi un preț mai mic pentru același produs X.
Îl va alege ca atare pe acest din urmă, mai ieftin și eventual mai convenabil ca și cost al transportului - în cazul comenzilor din magazine online.
Tu, ca și vânzător, ai pierdut câțiva cenți pe reclama pe care cumpărătorul a vizionat-o, dar tot nu ți-ai vândut produsul.
Și mai bagi apoi bani în promovare, bucuros fiind că ai avut vizitatori pe site...
Mai bine fă o analiză între cât ai investit și cât ai scos.
Asta dacă vrei vreodată să faci profit...
Repet, citiți cu atenție articolul și decideți apoi cu mai puțină celeritate...
Claudiu Costea