Părerile sunt împărțite, după cum este și firesc.
Cei mai mulți utilizatori casnici însă înclină balanța în favoarea blogurilor.
Este și de înțeles, având în vedere gratuitatea de care beneficiază, manevrabilitatea și avantajul de a câștiga niște bani de buzunar. Uneori chiar mai mult de atât, chiar câteva sute de euro pe lună, în funcție de numărul de vizitatori pe care-i ai.
Profesioniștii însă afirmă cu tărie că website-ul este mult mai util.
Într-un fel așa este.
”Dă mai bine-n poză”, deși de multe ori costurile generate de producerea paginii de către firme abilitate (sau persoane fizice) sunt greu de acoperit.
Un website poate costa între 50 și câteva mii de euro, în funcție de complexitate, bineînțeles.
Blogul este gratuit, cel mai recomandat fiind cel de la BLOGGER.
Poți alege designul pe care-l dorești, te poți abona la știri și a le publica, poți afișa reclame de la Google, este foarte ușor de postat în domeniul foto și video, poți să-ți abonezi vizitatorii la noutățile pe care le publici și așa mai departe.
Totul este gratuit.
Ce este mai neplăcut este ”eticheta” pe care o vei avea - adresa ta se va numi www.XYZ.blogspot.com.
E un pic cam neplăcut la imagine, dar este foarte eficient.
Și până la urmă, ce mai contează adresa? Contează conținutul...
Totul e să postezi o dată la două-trei zile, dacă nu poți s-o faci chiar zilnic.
Google îți citește la un interval de câteva secunde tot ceea ce postezi și te va promova foarte repede. Are și interes, căci ești ”produsul” lui și poate câștiga și el (și tu) niște bani din publicitatea de pe blog.
Până acum câteva luni, nu puteai să te promovezi gratuit - folosind de exemplu un ”schimb de trafic” (cel mai eficient din lume este EASYHITS4U din Statele Unite) - căci Google îți putea anula reclamele de pe blog.
Acum însă văd că este permis și mii de oameni folosesc acest gen de autopromovare gratuită.
În schimb, pentru un website, plătești și apoi ești oarecum limitat de accesul pe care-l ai la modul de postare și variantele de scriere.
Dar arată mai bine și ai domeniul tău, ceea ce - repet - ”dă bine-n poză”...
Ca și o concluzie personală, cred că dacă ești liber din când în când, poți să-ți faci un blog gratuit. Postezi impresii de călătorie, fotografii pe care vrei să le împărtășești cu cititorii, rețete culinare, sfaturi pentru diferite domenii și așa mai departe.
Dacă ai firmă însă, e mai bine să-ți comanzi un website făcut de un profesionist.
Asta ca să-i împac pe toți...