Am urmărit în ultima vreme cu mare atenție formulările utilizate în spoturile publicitare de ofertă pentru câteva dintre marile lanțuri comerciale din România și inițial, am fost destul de revoltat de utilizarea obsesivă a adverbelor în formulare.
Se spunea în multe spoturi că un anumit produs ”costă acum doar... lei”, prețul numitului obiect fiind în sine unul destul de mare pentru puterea de cumpărare a românilor.
După cum spuneam, inițial am fost cam revoltat: cum poți să spui că un televizor marca X costă ”numai 3.999 lei”, știut fiind că ai noștri conaționali sunt totuși destul de limitați din punct de vedere financiar. Asta ca să nu spun că sunt destul de săraci pentru a cumpăra la un astfel de preț.
Strategia însă funcționează foarte bine.
Dacă utilizezi în textele reclamelor cuvinte ca ”decât”, ”doar” sau ”numai”, reușești să ai efect. Psihicul percepe foarte bine influența adverbului și ca atare, îndeamnă cumpărătorul la achiziție.
Fenomenul e verificat de noi în cazul unui supermarket și a două magazine online, care au succes cu astfel de formulări.
Mulți dintre cumpărători își permit să facă credite și să achiziționeze acele produse promovate astfel, chiar dacă după ceva timp, vor observa că prețul le-a scăzut și chiar dacă știu că vor plăti o anumită dobândă.
Așadar, strategia dă roade...
Numai atât am vrut să spun...