De la bun început vă comunic faptul că rândurile scrise mai jos sunt o analiză făcută în regim propriu de către agenția noastră de publicitate și nu are neapărat rolul de a fi o statistică foarte exactă.
Am chestionat un număr important de clienți ai agenției (și nu numai) asupra eficienței pe care au constatat-o în cazul distribuirii de fluturași publicitari și rezultatele comunicate au fost următoarele:
În primul rând, fluturașii publicitari distribuiți în cutiile poștale ajung într-o măsură foarte mică la locatarii respectivelor blocuri (în mediul urban). Mulți aruncă din start fluturașii primiți.
Dintr-un total de 100%, procentul impactului a fost de aproximativ 5%.
Peste acest procent se situează fluturașii care fac reclamă la distribuirea de pizza și produse de tip Fast Food la domiciliu - aproximativ 15%. Și aici însă, este de analizat oferta respectivei companii - dacă oferă tarife mai mici față de alți concurenți de pe piață care au lansat fluturași publicitari. Cu alte cuvinte, clientul adună fluturași din partea mai multor furnizori și apoi alege în funcție de prețul produselor și de durata livrării comenzii.
În cazul firmelor care oferă împrumuturi nebancare, procentul de întoarcere este de 1%-2%, cu multă indulgență.
În cazul furnizorilor de servicii de tip depanare, procentul este de 10%, cu rezerva faptului că mulți locuitori nu au nevoie în permanență de acele servicii și păstrează fluturașul pentru a apela firmele în cazul eventualelor constatări de defecţiuni (deblocare uşi metalice, reparaţii ţevi apă, reparații electrice etc).
O eficiență ceva mai mare (20%-22%) o au fluturașii distribuiți în direct trecătorilor, pe stradă.
Așadar, ar trebui analizată bine această modalitate de promovare - respectiv raportul costuri/eficiență.
Tot din chestionarea clienților a rezultat că cele mai eficiente modalități de promovare rămân în continuare difuzarea de spoturi radio (convenabile ca și raport impact/costuri), difuzarea de spoturi televizate (deși costurile sunt mult mai mari) și promovarea pe Internet. În acest din urmă caz, problematică este însă targetarea, întrucât rar se întâmplă ca o firmă să găsească posibilitatea promovării doar la nivel local. Promovarea strict prin intermediul Internetului este benefică serviciilor oferite la nivel național.