”The Gospel According To Luke” by Steve Lukather

”The Gospel According To Luke” - așa se numește volumul de amintiri pe care membrul fondator al trupei TOTO îl va lansa în toamna anului 2018.
Mai precis în data de 18 septembrie.
Adică ”Evanghelia după Luke”.
Sau Luca...
De ce ”Luke”?
Pentru că așa i se spune lui Steve Lee Lukather, pe numele său de botez.
Cred că nu mai trebuie să spun despre activitatea lui în cadrul mega-trupei formate în 1976 în Los Angeles.
Și nici despre contribuția lui muzicală, adusă în - atenție! - peste 1.500 de albume.
Fie ca aranjor, compozitor, vocalist, chitarist, clăpar, producător sau mai știu eu ce altă responsabilitate muzicală...
Se spune despre el în presa americană cum că ar fi cel mai prolific artist de peste Ocean.
Și eu unul sunt mai mult decât convins.
S-a născut la data de 21 octombrie 1957 în San Fernando Valley, California.
A început să cânte singur acasă (sună ca un titlu de film celebru) la vârsta de cinci ani.
La tobe și clape.
Apoi la chitară.
Tot singur.
După care a luat lecții de muzică și a descoperit ce înseamnă orchestrația în ansamblul ei.
Și din 1976 îl știți alături de ”magicienii notelor”: TOTO.
Volumul ”The Gospel According To Luke” a fost scrisă sub îndrumarea celebrului autor american Paul Rees și cuprinde momentele spuse și nespuse din viața lui de artist.
A propos de cele spuse: tot Steve va fi și naratorul audiobook-ului cu același titlu.
Volumul apare așadar la data de 18 septembrie 2018, la editurile Post Hill Press din Statele Unite, respectiv Little Brown în Marea Britanie.
Prea multe nu ne-au fost dezvăluite deocamdată, după cum era și firesc.
Doar prețul de pe Amazon Marea Britanie: 14 lire sterline plus transport.
Dacă vreți să știți mai multe despre el, iată Pagina Oficială Steve Lukather.
Claudiu Costea

Aplicația din Google Play cu care poți asculta peste 700 de posturi de radio

Nu cred că mai există cineva care să nu dețină un Smartphone!
Și mai toți folosesc sistemul de operare Android.
Și mai toți sunt amatori de muzică sau de știri, pe care să le asculte online direct de pe telefonul mobil.
Ei bine, vă semnalez apariția celei mai practice aplicații pentru Android, pe care o puteți descărca GRATUIT din Google Play.
Aplicația se numește ASCULTĂ LIVE APP, este dezvoltată de Burghilă App și poate fi descărcată de AICI.
Foarte practică și bogată în stații radio.
Sunt peste 700 de posturi de radio, care emit fie în eter, fie numai online.
Așa că ai de unde alege...
Posturile de radio sunt locale, regionale, naționale românești sau din Republica Moldova și internaționale.
Găsești toate categoriile: Pop, Rock, Country, Dance, House, Oldies, Latino, românească, relaxare, populară, manele și multe altele.
După format, regăsești posturi de radio studențești, din diaspora, știri și informații, sport, divertisment, cultură, copii, cumpărături și chiar muzică de Crăciun...!
Ce alte avantaje mai ai?
- Căutare rapidă;
- Distribuirea postului de radio pe care-l asculți către alți utilizatori;
- Adăugarea postului de radio la Favorite;
- Interfață foarte simplă, realizată în limba română.
Trebuie să recunoaștem că munca a fost titanică pentru realizarea unei astfel de aplicații.
Titanică și migăloasă, cu siguranță.
Felicitări dezvoltatorului Burghilă App pentru această realizare.
Iată așadar cum poți avea toate radiourile într-o singură aplicație.
Pornește doar netul și ascultă orice post de radio vrei, oriunde în România!
Claudiu Costea

Totul despre ”Cerbul de Aur” 2018

Scurt istoric al Festivalului ”Cerbul de Aur”:
- Prima ediție a avut loc în anul 1968;
- Număr ediții desfășurate până în prezent: 17;
- Locație: Piața Sfatului din Brașov.
Informații despre ediția din anul 2018:
- Perioada de desfășurare: 29 august - 2 septembrie, astfel:
- 29 august - Gala aniversară - ”Cerbul de Aur 50 de ani 1968-2018”;
- 30 și 31 august: Concursul internațional de interpretare;
- 1 septembrie: Gala Festivalului;
- 2 septembrie: Gala Centenară;
- 3 septembrie: ”Concertul Brașovului” și alte evenimente adiacente.
Valoarea premiilor:
- Valoare Trofeu ”Cerbul de Aur”: 25.000 euro;
- Valoare premiul I: 15.000 euro;
- Valoare premiul II: 10.000 euro;
- Valoare premiul III: 5.000 euro;
- Valoare premii speciale - respectiv:
- ”Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei melodii românești”;
- ”Premiul Publicului”;
- ”Premiul Brașovului”;
- ”Premiul Presei Festivalului” și
- ”Premiul Societăților Publice de Radio și Televiziune” - cumulate 10.000 euro.
Informații pentru concurenți:
- Perioada de înscriere: 20 iunie - 11 iulie;
- Jurizarea interpreților înscriși: 12-18 iulie;
- Comunicarea rezultatelor: 18 iulie;
- Depunere contestații: 19 iulie;
- Soluționare contestații: 20 iulie;
- Anunțarea rezultatelor finale: 20 iulie.
Foarte important:
- Vârsta concurenților: 16-36 ani;
- Piese din repertoriul propriu;
- Durata maximă a melodiei: patru minute.
Regulament și condiții complete de participare - Click aici;
Acord de participare - Click aici;
Lista pieselor românești - Click aici.
Pentru mai multe informații și înscrieri, accesați pagina oficială CERBUL de AUR 2018.
Claudiu Costea

Posturile TV ale Antena Group și Antena 3 ies din lista ”must carry”

Pe scurt, posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV ies din lista televiziunilor retransmise în mod obligatoriu de către operatorii de cablu TV.
Deja a fost semnat un protocol cu RCS-RDS și a fost notificat Consiliul Național al Audiovizualului în acest sens.
Adică și ”Antenele” vor face exact ceea ce au făcut televiziunile din trustul Pro.
Au ieșit din lista obligatorie la retransmisie și acum cabliștii le achită un bănuț grămadă.
Pro TV-ul chiar se ține bine din banii ăștia, din câte se aude pe piață.
Face profit bunicel în România.
Și așa vor să facă și ”Antenele”.
Rămâne doar de văzut dacă operatorii de cablu vor solicita bani în plus de la abonați, pentru a nu ieși în pierdere.
Data exactă a ieșirii din lista ”must carry” nu a fost făcută public în mod oficial, dar se bănuișete că ar fi vorba despre 1 iulie 2018.
Vă vom ține la curent cu această informație.
Claudiu Costea

Florin Piersic, Vescan și Johnny King în noul videoclip al lui Cliff Kido

Știți cumva cine este Bogdan Lonean?
Și locuiește în Cluj Napoca?
Poate nu, dar vă spun eu cum poate fi recunoscut mai bine: Cliff Kido.
Are o carieră muzicală ce se întinde pe parcursul a nu mai puțin de 15 ani și iată că acum revine pe piață cu un nou videoclip, interpretat alături de Silvia Miclea.
Melodia se numește ”Dor de noi” și a fost urcată pe YOUTUBE în data de 15 iunie 2018, la ora 12.00.
Asta ca să fim cât mai exacți...
Ce e mai fain și mai interesant e faptul că printre invitații care rostesc pasaje din versurile melodiei sunt Vescan, Johnny King și în premieră pentru marele nostru actor, chiar maestrul Florin Piersic!
Piesa este produsă de Peter Zaad și apare la casa Personal Records, filmările având loc în Cluj Napoca și pe lacul Tarnița din vecinătate, pe parcursul a două zile.
La ora scrierii acestui articol, melodia avea numai recenzii pozitive, cu un total de 4.870 vizionări pe YOUTUBE.
Felicitări și la mai mare!
Claudiu Costea

Peste 140.000 de premii de la Carrefour!

La șaptesprezece ani de prezență în România, CARREFOUR sărbătorește - cum altfel - românește!
Cu exact 140.020 de premii!
Hai să vă spun mai întâi ce puteți câștiga:
- 3 (trei) Dacia Duster - prin tragere la sorți;
- 17 (șaptesprezece) excursii pitorești - prin tragere la sorți și
- 140.000 de vouchere de cumpărături, în valoare de 5 sau 10 lei.
Aceste ultime premii se câștigă instant!
Iată ce trebuie să faci:
1. Intră pe HORA CARREFOUR;
2. Creează-ți un cont unic cu ajutorul numărului de telefon;
3. Scanează bonul de casă și adună puncte.
Intră în HORA CARREFOUR și câștigă premii... românește!
Mult succes!

”Transilvania Blues Festival” - Brașov, 22-23 iunie 2018

În zilele de 22 și 23 iunie 2018, la Brașov, în Club Rockstadt, va avea loc ”Transilvania Blues Festival”, un eveniment deosebit la care vor participa trupe de gen din Germania, Italia și România.
De la Blues Acustic la Stoner Blues, alături de:
Vineri, 22 iunie:
- ora 20.00 - Dead Man's Blues Fuckers din Italia;
- ora 21.00 - Diego Potron din Italia și
- ora 22.30 - Gorilla Pulp, tot din Italia.
Sâmbătă, 23 iunie:
- ora 21.00 - Cyfer Blues Band din România (Brașov) și
- ora 22.30 - B.B. & The Blues Shakers din Germania.
Biletele pot fi cumpărate direct de la Club Rockstadt din Brașov sau din rețeaua Iabilet - Click Aici, pagină nouă.
Preţul unui bilet pentru o seară (în ”presale”) este de 40 de lei, iar pentru ambele seri de eveniment, preţul este de 60 de lei.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul oficial al evenimentului - TRANSILVANIA BLUES FESTIVAL.

Finala Roland Garros 2018, în direct (și) la Pro TV

La fel ca și anul trecut, postul de televiziune Pro TV este alături de cea mai înalt situată jucătoare a României în clasamentul WTA la ora actuală, Simona Halep.
Postul din Pache Protopopescu va prelua transmisiunea ”live” a finalei Roland Garros 2018, sâmbătă, 9 iunie, începând cu ora 15.00.
Finala va începe la ora 16.00, dar va fi precedată de o oră de comentarii și treceri în revistă a rezultatelor Simonei și bineînțeles, de publicitate.
Că doar de asta difuzează Pro TV finala, nu de alta, să fim sinceri...!
Comentatorii partidei vor fi Andreea Esca, Cristian Tudor Popescu și Mihai Mironică.
Este a treia prezență a Simonei în finala turneului de la Paris, anul trecut învinsă fiind de Jelena Ostapenko, tot în direct la Pro TV.
Să sperăm că anul ăsta nu va fi tot cu ghinion.
În paralel, meciul va fi difuzat și de Eurosport 1 HD, canalul oficial al transmisiunii.

”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat” în sondajele de audiență

Am scris în articolul anterior despre rezultatele celui mai recent val de studiu al audiențelor radio - perioada 8 ianuarie 2018 - 22 aprilie 2018.
Ce nu se spune pe nicăieri în articolele și comentariile publicate după acest sondaj?
Faptul că în statisticile oficiale există - la finalul oricărui clasament, fie el național, urban sau pentru București - există două rânduri care vorbesc despre așa numitele ”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat”.
Haideți să facem o comparație între ”Valul I” din anul 2017 și ”Valul I” din 2018.
Adică să comparăm aceeași perioadă măsurată în primăverile anilor 2017 și 2018.
Iată link-urile oficiale:
VALUL I 2017
VALUL I 2018
În cazul anului 2017, la nivel național, la categoria ”Alt post de radio” numărul total de ascultători era de 2.453.800 ascultători.
O cifră impresionantă, mai mare decât a liderului de clasament de atunci, respectiv KISS FM, care avea 2.337.600 ascultători.
Tot în anul 2017, la categoria ”Post de radio neidentificat”, numărul total de ascultători era de 2.179.100 ascultători, pe locul 2 în clasamentul național, imediat sub KISS FM.
Ei bine, în anul 2018, la ”Alt post de radio” este trecut numărul de 2.518.800 ascultători, în creștere cu 65.000 ascultători și tot pe primul loc, înaintea KISS FM, care avea 2.364.600 ascultători.
La rubrica ”Post de radio neidentificat”, numărul din 2018 este de 2.366.600 ascultători.
Deci tot pe locul I, înaintea KISS FM.
Comparația poate continua și în cazul audiențelor din mediul urban și pentru București.
În aceste două ultime cazuri, tendința este aceeași ca și cazul audiențelor naționale:
”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat” cresc vertiginos.
Nimeni nu spune asta, pentru că nu există interes.
Ce înseamnă ”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat”?
După umila mea părere, ar însemna posturi de radio locale, regionale și pe Internet.
Este ciudat cum de în această statistică nu apar rețele radio locale, zonale sau posturi de radio cu acoperire regională.
Dau ca exemple posturile de radio Galaxy, Impact, Impuls și Social FM.
De exemplu, Social FM acoperă șapte județe din zona de nord-vest a României, iar Radio Galaxy acoperă zona de sud și de sud-vest a țării.
Oare nu au totalizat un număr suficient de ascultători pentru a intra în clasament sau nu se vrea trecerea lor în acesta?
Nu ar strica o statistică mai amplă a studiului de audiență și aici mă refer la publicarea lui în totalitatea rezultatelor, pentru a nu influența doar într-un anume sens comunitatea oamenilor de afaceri.
Căci de fapt asta rezultă din sondajele de audiență: unde să-și facă reclamă firmele din România.
Spus pe cinstite.
Oricum, concluzia rămâne aceeași: posturile de radio locale, regionale și de pe Internet cresc în audiență.
Voi compara și tendințele următoarelor ”valuri de audiențe” și vă voi ține la curent.
Claudiu Costea