Peste 140.000 de premii de la Carrefour!

La șaptesprezece ani de prezență în România, CARREFOUR sărbătorește - cum altfel - românește!
Cu exact 140.020 de premii!
Hai să vă spun mai întâi ce puteți câștiga:
- 3 (trei) Dacia Duster - prin tragere la sorți;
- 17 (șaptesprezece) excursii pitorești - prin tragere la sorți și
- 140.000 de vouchere de cumpărături, în valoare de 5 sau 10 lei.
Aceste ultime premii se câștigă instant!
Iată ce trebuie să faci:
1. Intră pe HORA CARREFOUR;
2. Creează-ți un cont unic cu ajutorul numărului de telefon;
3. Scanează bonul de casă și adună puncte.
Intră în HORA CARREFOUR și câștigă premii... românește!
Mult succes!

”Transilvania Blues Festival” - Brașov, 22-23 iunie 2018

În zilele de 22 și 23 iunie 2018, la Brașov, în Club Rockstadt, va avea loc ”Transilvania Blues Festival”, un eveniment deosebit la care vor participa trupe de gen din Germania, Italia și România.
De la Blues Acustic la Stoner Blues, alături de:
Vineri, 22 iunie:
- ora 20.00 - Dead Man's Blues Fuckers din Italia;
- ora 21.00 - Diego Potron din Italia și
- ora 22.30 - Gorilla Pulp, tot din Italia.
Sâmbătă, 23 iunie:
- ora 21.00 - Cyfer Blues Band din România (Brașov) și
- ora 22.30 - B.B. & The Blues Shakers din Germania.
Biletele pot fi cumpărate direct de la Club Rockstadt din Brașov sau din rețeaua Iabilet - Click Aici, pagină nouă.
Preţul unui bilet pentru o seară (în ”presale”) este de 40 de lei, iar pentru ambele seri de eveniment, preţul este de 60 de lei.
Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul oficial al evenimentului - TRANSILVANIA BLUES FESTIVAL.

Finala Roland Garros 2018, în direct (și) la Pro TV

La fel ca și anul trecut, postul de televiziune Pro TV este alături de cea mai înalt situată jucătoare a României în clasamentul WTA la ora actuală, Simona Halep.
Postul din Pache Protopopescu va prelua transmisiunea ”live” a finalei Roland Garros 2018, sâmbătă, 9 iunie, începând cu ora 15.00.
Finala va începe la ora 16.00, dar va fi precedată de o oră de comentarii și treceri în revistă a rezultatelor Simonei și bineînțeles, de publicitate.
Că doar de asta difuzează Pro TV finala, nu de alta, să fim sinceri...!
Comentatorii partidei vor fi Andreea Esca, Cristian Tudor Popescu și Mihai Mironică.
Este a treia prezență a Simonei în finala turneului de la Paris, anul trecut învinsă fiind de Jelena Ostapenko, tot în direct la Pro TV.
Să sperăm că anul ăsta nu va fi tot cu ghinion.
În paralel, meciul va fi difuzat și de Eurosport 1 HD, canalul oficial al transmisiunii.

”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat” în sondajele de audiență

Am scris în articolul anterior despre rezultatele celui mai recent val de studiu al audiențelor radio - perioada 8 ianuarie 2018 - 22 aprilie 2018.
Ce nu se spune pe nicăieri în articolele și comentariile publicate după acest sondaj?
Faptul că în statisticile oficiale există - la finalul oricărui clasament, fie el național, urban sau pentru București - există două rânduri care vorbesc despre așa numitele ”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat”.
Haideți să facem o comparație între ”Valul I” din anul 2017 și ”Valul I” din 2018.
Adică să comparăm aceeași perioadă măsurată în primăverile anilor 2017 și 2018.
Iată link-urile oficiale:
VALUL I 2017
VALUL I 2018
În cazul anului 2017, la nivel național, la categoria ”Alt post de radio” numărul total de ascultători era de 2.453.800 ascultători.
O cifră impresionantă, mai mare decât a liderului de clasament de atunci, respectiv KISS FM, care avea 2.337.600 ascultători.
Tot în anul 2017, la categoria ”Post de radio neidentificat”, numărul total de ascultători era de 2.179.100 ascultători, pe locul 2 în clasamentul național, imediat sub KISS FM.
Ei bine, în anul 2018, la ”Alt post de radio” este trecut numărul de 2.518.800 ascultători, în creștere cu 65.000 ascultători și tot pe primul loc, înaintea KISS FM, care avea 2.364.600 ascultători.
La rubrica ”Post de radio neidentificat”, numărul din 2018 este de 2.366.600 ascultători.
Deci tot pe locul I, înaintea KISS FM.
Comparația poate continua și în cazul audiențelor din mediul urban și pentru București.
În aceste două ultime cazuri, tendința este aceeași ca și cazul audiențelor naționale:
”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat” cresc vertiginos.
Nimeni nu spune asta, pentru că nu există interes.
Ce înseamnă ”Alt post de radio” și ”Post de radio neidentificat”?
După umila mea părere, ar însemna posturi de radio locale, regionale și pe Internet.
Este ciudat cum de în această statistică nu apar rețele radio locale, zonale sau posturi de radio cu acoperire regională.
Dau ca exemple posturile de radio Galaxy, Impact, Impuls și Social FM.
De exemplu, Social FM acoperă șapte județe din zona de nord-vest a României, iar Radio Galaxy acoperă zona de sud și de sud-vest a țării.
Oare nu au totalizat un număr suficient de ascultători pentru a intra în clasament sau nu se vrea trecerea lor în acesta?
Nu ar strica o statistică mai amplă a studiului de audiență și aici mă refer la publicarea lui în totalitatea rezultatelor, pentru a nu influența doar într-un anume sens comunitatea oamenilor de afaceri.
Căci de fapt asta rezultă din sondajele de audiență: unde să-și facă reclamă firmele din România.
Spus pe cinstite.
Oricum, concluzia rămâne aceeași: posturile de radio locale, regionale și de pe Internet cresc în audiență.
Voi compara și tendințele următoarelor ”valuri de audiențe” și vă voi ține la curent.
Claudiu Costea

Audiențe radio primăvara 2018

A fost publicat rezultatul oficial al studiului de audiență radio, derulat în perioada 8 ianuarie - 22 aprilie 2018, așa numitul ”Val I”.
Realizatori: IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH SRL.
Eșantion total: 10.165 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.407 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.758 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.805 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
STUDIUL OFICIAL POATE FI VIZIONAT AICI - fișier de tip PDF.
Concluzii:
- CLASAMENT LA NIVEL NAȚIONAL - sumar:
 1. KISS FM - în creștere cu 27.000 ascultători, de la 2.337.600 ascultători în primăvara lui 2017, la 2.364.600 ascultători în primăvara lui 2018;
 2. RADIO ZU - în scădere de la 1.904.200 la 1.893.200 ascultători;
 3. RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - în scădere de la 1.817.000 la 1.768.300 ascultători;
 4. EUROPA FM - în scădere de la 1.385.200 la 1.206.300 ascultători;
 5. PRO FM - în scădere de la 928.000 la 924.100 ascultători;
 6. ANTENA SATELOR - în creștere de la 708.100 la 817.200 ascultători;
 7. MAGIC FM - în scădere de la 639.400 la 589.900 ascultători;
 8. DIGI FM - în creștere de la 591.100 la 658.200 ascultători;
 9. VIRGIN RADIO - în creștere de la 474.300 la 612.000 ascultători;
10. RADIO ROMÂNIA IAȘI - în creștere de la 366.700 la 410.000 ascultători.
- CLASAMENT LA NIVEL URBAN - sumar:
 1. KISS FM - în creștere de la 1.452.700 la 1.498.200 ascultători;
 2. RADIO ZU - în scădere de la 1.262.000 la 1.216.800 ascultători;
 3. RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - în scădere de la 1.106.000 la 1.043.000 ascultători;
 4. EUROPA FM - în scădere de la 932.800 la 842.700 ascultători;
 5. PRO FM - în creștere de la 572.000 la 576.600 ascultători;
 6. MAGIC FM - în scădere de la 518.300 la 479.500 ascultători;
 7. VIRGIN RADIO - în creștere de la 332.000 la 444.100 ascultători;
 8. DIGI FM - în creștere de la 404.800 la 408.300 ascultători;
 9. ROCK FM - în scădere de la 222.500 la 222.400 ascultători;
10. ANTENA SATELOR - în creștere de la 209.900 la 197.200 ascultători.
- CLASAMENT BUCUREȘTI - sumar:
 1. RADIO ZU - în scădere de la 272.000 la 265.400 ascultători;
 2. KISS FM - în scădere de la 190.700 la 185.400 ascultători;
 3. RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - în scădere de la 194.700 la 182.100 ascultători;
 4. MAGIC FM - în scădere de la 139.300 la 131.900 ascultători;
 5. EUROPA FM - în scădere de la 144.500 la 112.200 ascultători;
 6. ROMANTIC FM - în creștere de la 90.900 la 100.100 ascultători;
 7. PRO FM - în creștere de la 93.400 la 99.300 ascultători;
 8. ROCK FM - în creștere de la 85.900 la 92.100 ascultători;
 9. VIRGIN RADIO - în creștere dela 69.600 la 79.800 ascultători;
10. DIGI FM - în creștere de la 49.900 la 62.700 ascultători.
Sinteza completă a datelor poate fi accesată AICI - material realizat de Iulia Bunea, Pagina de Media.

NETTA a câștigat Eurovision 2018

Într-o atmosferă ce poate fi branduită ca una deja clasică și proprie concursului Eurovision, finala din acest an de la Lisabona a fost câștigată - în mod surprinzător ar spune unii - de solista NETTA din Israel.
Clasică și proprie întrucât se știe că voturile se dau pe bază de vecinătăți, relații de bună prietenie și interese mai mult sau mai puțin transparente.
E cam ca atunci când te împrumuți de la vecini de o linguriță de cafea că n-ai de dimineață ce să pui în filtru și apoi, cam pe la prânz, respectivul vecin vine să-ți ceară fo două linguri de ulei, că n-are ce pune-n salată...
Dar nu comentez asta, ci vă spun doar rezultatele votului de sâmbătă seară.
Așadar, prima poziție în Eurovision Song Contest 2018 a fost ocupată de NETTA din Israel, cu melodia ”Toy”, scrisă și compusă de Doron Medalie și Stav Beger.
”Toy” a adunat 529 de puncte, dintre care 8 oferite de România.
Pe locul doi s-a situat la o elocventă distanță de Cipru cu 436 puncte.
Poziția a treia a podiumului a fost ocupată de Austria, cu 342 puncte.
Moldovenii noștri s-au clasat pe un onorabil loc 10.
Iată dacă doriți să știți cum și pentru cine a votat România:
- 12 puncte pentru Moldova;
- 10 puncte pentru Ungaria;
-  8 puncte pentru Israel;
-  7 puncte pentru Cipru;
-  6 puncte pentru Italia și doar
-  5 puncte pentru vecinii de la sud, respectiv pentru Bulgaria.
Deci nu știu dacă mai facem noi anul ăsta podulețul peste Dunărica... :)
Oricum a fost, spectacolul a plăcut tuturor, ca dovadă faptul că se estimează o audiență de peste 200 de milioane de telespectatori.
Ne vedem așadar anul viitor, live din Israel.
Tot la TVR.
Și sperăm că și cu reprezentanții României, care anul ăsta nu au acces în finală.
Claudiu Costea

România NU s-a calificat în finala Eurovision 2018

Veste tristă și oarecum șocantă pentru amatorii de muzică (și nu numai) din România!
Reprezentanții noștri la ediția din acest an a concursului Eurovision nu s-au calificat în finală!
Este oarecum surprinzător, dar după cum se vehicula deja prin spațiul public, The Humans nu prea meritau accederea în ultima fază a competiției...
În schimb, moldovenii de la DoReDoS, care au cântat melodia ”My Lucky Day” au reușit această performanță.
Iată mai jos ordinea completă a celor calificați în show-ul de sîâmbătă seara (în ordinea anunțării lor):
- SERBIA - Sanja Ilic și Balkanika - melodia ”Nova Deca”;
- MOLDOVA - DoReDoS - melodia ”My Lucky day”;
- UNGARIA - AWS - melodia ”Viszlat Nyar”;
- UCRAINA - Melovin - melodia ”Under The Ladder”;
- SUEDIA - Benjamin Ingrosso - melodia ”Dance You Off”;
- AUSTRALIA - Jessica Mauboy - melodia ”We Got Love”;
- NORVEGIA - Alexander Rybak - melodia ”That's How You Write A Song”;
- DANEMARCA - Rasmussen - melodia ”Higher Ground”;
- SLOVENIA - Lea Sirk - melodia ”Hvala, ne!” și
- OLANDA - Waylon - cu melodia ”Outlaw In 'Em”.
Așadar, aceștia sunt finaliștii care s-au calificat joi în finală.
Finaliștii calificați în faza finală a competiției sunt prezentați în ACEST ARTICOL.
Deznodământul va fi aflat sâmbătă seară începând cu ora 22.00, în direct la TVR 1, TVR HD, TVR Internațional și TVR +.
Rămâne de văzut dacă se va face cineva răspunzător pentru necalificarea trupei românești The Humans în finală...
Dar măcar putem acorda voturile noastre celor din Moldova...
Claudiu Costea

Primii zece finaliști ai Eurovision 2018

În seara zilei de 8 mai a avut loc prima selecție a melodiilor înscrise în ediția 2018 a concursului ”Eurovision”.
Din cele 19 melodii trimise în competiție, doar zece au fost alese pentru duelul din finală:
- ALBANIA - Eugent Bushpepa cu melodia ”Mall”;
- AUSTRIA - Cesar Sampson - ”Nobody But You”;
- BULGARIA - Equinox - ”Bones”;
- CEHIA - Mikolas Josef - ”Lie To Me”;
- CIPRU - Eleni Foureira - ”Fuego”;
- ESTONIA - Elina Nechayeva - ”La Forza”;
- FINLANDA - Saara Aalto - ”Monsters”;
- IRLANDA - Ruan O'Shaugnessy - ”Together”;
- ISRAEL - Netta - ”Toy” și
- LITUANIA - Ieva Zasimauskaite cu piesa ”When We're Old”.
Cea de-a doua semifinală, în care este programată și evoluția trupei românești alese a ne reprezenta, The Humans, va avea loc în seara zilei de 10 mai 2018.
Semifinala va fi transmisă în direct și în exclusivitate de TVR 1, TVR HD, TVR International și TVR+.
Reprezentanții noștri vor evolua din poziția a doua, așadar porniți televizoarele la ora 22.00, să nu-i pierdeți...
Finala ediției din acest an a ”clasicului” Eurovision va avea loc în data de 12 mai, începând cu aceeași oră, 22.00. 
Vom reveni și cu rezultatele celei de-a doua semifinale.
Claudiu Costea

Aproape un sfert din europeni urmăresc producțiile TV realizate pe ”Bătrânul continent”

Observatorul Audiovizual European - parte a Consiliului Europei de la Starsbourg - a publicat recent cu ajutorul DG Connect of the European Commission un raport în care au fost analizate procentele de consum în ceea ce privește producțiile TV realizate în Europa în anul 2017.
Au fost analizate conținutul TV ”pay per view” (TVOD) și subscrierile la furnizorii de astfel de servicii, ca de exemplu Netflix și iTunes (SVOD).
Concluziiile sunt:
- Europenii urmăresc aproximativ 24% din conținutul TVOD și 21% din conținutul SVOD și
- Producțiile (serialele) naționale (gen ”Las Fierbinți”, ”Fructul oprit” etc) reprezintă 63% din TVOD.
Foarte interesant este faptul că din totalul de 100% de conținut realizat înafara Europei, producțiile americane reprezintă 92% din preferințe.
Adică a mai rămas loc pentru serialele indiene, correne și din alte țări non-UE.
Raportul oficial poate fi descărcat și citit de AICI.
Pentru cine are răbdare, căci are doar 180 de pagini...
Claudiu Costea